طي حکمي از سوي دکتر پاک سرشت؛

معاون پژوهش، برنامه ريزي و سنجش مهارت سازمان آموزش فني و حرفه اي کشور منصوب شد

کد خبر: 71856 تاریخ انتشار: 1396/12/26 11:16:54
نمایش: 1249
اخبار
طي حکمي از سوي دکتر سليمان پاک سرشت معاون وزير و رئيس سازمان آموزش فني و حرفه اي کشور، رضا باجولوند به سمت معاون پژوهش، برنامه ريزي و سنجش مهارت اين سازمان منصوب شد.
 
در اين حکم آمده است:
 
با توجه به سوابق و تجارب ارزشمند فعاليت و مديريت در حوزه ي پژوهش سازمان و برخورداري از رويکرد اصلاحي و پيشرو به حوزه ي آموزش هاي فني و حرفه اي، جنابعالي را به سمت «معاون پژوهش، برنامه ريزي و سنجش مهارت سازمان آموزش فني و حرفه اي» منصوب مي نمايم. سازمان آموزش فني و حرفه اي ماموريتي خطير و بي بديل در توسعه سرمايه انساني کشور و رفع مشکلات ساختاري حوزه اشتغال و فقر و نيز افزايش بهره وري نيروي کار دارد. شرايط متحول بازار کار و مولفه هاي کليدي تاثيرگذار بر آن، ضرورت حفظ و ارتقاي تعادل و انطباق بين عرضه و تقاضاي مهارت آموزي را توامان دشوار و ضروري ساخته است. يکي از جدي ترين ابزارها براي پيوند بين مديريت آموزش هاي فني و حرفه اي با تحولات در جريان حوزه ي بازار کار و شرايط اقتصادي و اجتماعي جوامع، مطالعات و پژوهش هاي سياستگذارانه و کاربردي است. پژوهش هاي موثر به مثابه پيشرانهاي اصلي يک نظام به روز، موثر و رو به آينده آموزش فني و حرفه اي عمل خواهند کرد. حال که فرصت خدمت در اين جايگاه سازماني مهم را براي خدمت به ايران اسلامي يافته‌ايد، انتظار دارم تمام دانش، تجربه، توان و هم خود را خالصانه صرف حمايت و پشتيباني پژوهشي از ارائه‌ي آموزش‌هاي هدفمند، فعالانه و اثربخش مهارتي کنيد. محورهاي زير بر اساس بازخواني شرايط و چالش هاي حوزه ي ماموريت جنابعالي، به عنوان رويکرد و برنامه‌هاي اولويت‌دار تعيين شده و لازم است با تکيه بر اصل شايسته‌گزيني و استفاده از نيروهاي توانمند و کارشناس، برنامه ها و اقدامات اجرايي خود و آن معاونت را در راستاي تحقق آنها هدايت کرده و گزارش مکتوب نتايج اقدامات انجام گرفته در هر يک از اين محورهاي مورد اشاره، در پايان هر سال در اختيار اينجانب قرار گيرد.
1-      ارتقاي جايگاه پژوهش در سازمان و تربيت نيروي انساني توانمند و پژوهشگر براي مديريت مطلوب و بهينه فعاليت هاي پژوهشي.
2-  رصد و شناسايي نيازهاي پژوهشي مديريت آموزش هاي فني و حرفه اي و برنامه ريزي براي تامين آنها از طريق اجراي پژوهش هاي موثر و کاربردي.
3-  افزايش ارتباط سازمان با نهادهاي مطالعاتي و علمي و ارتقاي جايگاه و حضور سازمان در رويدادهاي علمي و پژوهشي کشور.
4-  توانمندسازي مديران، کارشناسان و مربيان سازمان از طريق تسهيل دسترسي آنان به نتايج مطالعات و پژوهش هاي پيشرو در حوزه ي آموزش هاي فني و حرفه اي.
5-      برنامه ريزي در راستاي تقويت فعاليت هاي پژوهشي مربيان و مشارکت بيشتر آنان در رويدادهاي علمي و پژوهشي ملي و بين المللي.
6-     ارتقاي جايگاه مديريت مسابقات ملي و بين المللي مهارت در کشور از طريق تعامل با دستگاههاي ذيربط.
7-      برنامه ريزي براي ارتقاي جايگاه نخبگان مهارتي در کشور و جلب مشارکت آنان در فعاليت هاي پژوهشي سازمان.
8-     اصلاح فرايندهاي برنامه ريزي سازمان در راستاي ارائه ي آموزش هاي هدفمند، فعالانه و اثربخش.
9-  اصلاح نظام ارزشيابي و آزمون صلاحيت هاي شغلي و شايستگي سازمان در راستاي تضمين اثربخشي، انعطاف پذيري و کيفيت آن و تاکيد بر پروژه محوري.
10- بازنگري روشمند استانداردهاي آموزشي در راستاي ارائه ي آموزش هاي به روز، منعطف و با کيفيت و متناسب با شرايط گروههاي مختلف هدف آموزش هاي مهارتي.
11- طراحي و اجراي نظام ارزيابي فرايندها و عملکرد آموزشي سازمان در راستاي تضمين کيفيت آموزش هاي مهارتي با بهره گيري از استانداردها و شاخص هاي بين المللي و به روز رساني مداوم.
12- همکاري و هم افزايي با ساير حوزه هاي سازماني در اجراي برنامه ها و اقدامات مصوب سازمان.
اميد است با توکل به ايزد منان، تاکيد بر اصل شايسته سالاري و جلب مشارکت منابع انساني، رعايت امانت در سپردن مسئوليت ها و تدبير در انجام امور بتوانيد در بهبود و ارتقاي سرمايه مهارتي کشور و رفع موانع پيش رو موفق باشيد.

 
                                                                                                                                      سليمان پاک سرشت
 
 
 

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها