همايش هم انديشي و برنامه ريزي تعاملي سال 1397 مديران کل ستاد و استانهاي سازمان آموزش فني و حرفه اي کشور در استان اصفهان

کد خبر: 71880 تاریخ انتشار: 1397/02/23 08:04:11
نمایش: 1966
اخبار
به  گزارش روابط عمومي اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان چهارمحال وبختياري به نقل ازروابط عمومي اصفهان همايش هم انديشي و برنامه ريزي تعاملي سال 1397 مديران کل ستاد و استانهاي سازمان آموزش فني و حرفه اي کشور در استان اصفهان طي دو روز در حال برگزاري مي شود.
دکتر سليمان پاک سرشت معاون وزير و رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي کشور در سخنراني آغازين اين گردهمايي خاطر نشان کرد: در وضعيتي اولين هم انديشي سال 1397  را برگزار مي کنيم که کشورمان با چالشهاي داخلي و خارجي مواجه است و نگاههاي زيادي به سمت کشور ما دوخته شده است. مقطع نشست ما با اين فضايي که در کشور و بين الملل مطرح است را به فال نيک ميگيريم و تاکيد مي کنيم که تنها با تعامل و گفتگوي ملي مي توانيم بر مشکلات پيش آمده فائق آييم.وي بيان داشت: ما به طور جدي با مسئله بيکاري و بي مهارتي نيروي کار و جوياي کار مواجه هستيم. بايد به اين سوال پاسخ دهيم که چرا با خطر بزرگ بي اعتباري آموزش کلاسيک روبرو شده ايم ؟ آيا در حوزه آموزش کوتاهي شده است؟ آيا با کمبود رتبه هاي علمي روبرو هستيم؟ آيا تعداد دانشجويان و فارغ التحصيلان کم است؟ آيا بايد اساسا تحصيل کرد يا نه؟ بازتاب نسبت منفي آموزش و توسعه در ايران امروز بسيار نگران کننده است. بايد در آموزش دست به اصلاح بزنيم و آموزش را نجات بدهيم. راهي نداريم جز اينکه آموزش صحيح و مهارت بنيان را جايگزين کنيم.
رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي کشور افزود: در دنياي جديد ديگر صرفا آموزشهاي تئوري جوابگو نيست. در دنيايي که تحولات در مسائل جامعه روزافزون است نمي توانيم بر اساس آموزشهاي کلاسيک عمل کنيم. وي خاطر نشان کرد: بنگاههاي خرد و کوچک به شدت متنوع شده و تکنولوزي محور شده اند اين در حالي است که آموزش هاي بلند مدت دانشگاهي پاسخگوي نيازهاي اين بخش نيست.
پاک سرشت تصريح کرد: کليدي ترين عامل استفاده از فضاي موجود و تحول فضاي آموزشي کشور اين است که خودمان را باور  کنيم. اين جلسه گفتگو براي تقويت و اثربخشي مهارتي است براي اينکه تجربه هايمان را به هم منتقل کنيم و ايده ها را به اشتراک بگذاريم. ما در جامعه دچار يک خلع اساسي و بنيادي هستيم . متاسفانه اين آموزشها هنوز شناخته نشده اند.
رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي کشور بيان داشت: صداي چالش فقر مهارت را بايد فرياد بزنيم. اين امر با جريان سازي و مساعد کردن فضاي فرهنگي جامعه امکان پذير است. بايد شکاف مهارت به عنوان يک شاخص وارد ادبيات مديران کشور شود.به گفته وي فرصت تاريخي فعلي نيازمند شروع گفتگوي ملي مهارت است. رويکرد مديريت آموزش فني و حرفه اي کشور از مديريت متمرکز به سمت مديريت تحول گرا و منطقه اي تغيير کرده است. بايد با جسارت و ابتکار از اين فرصت مديران استاني بيشترين استفاده را بکنند.
در ادامه اين برنامه مديران استاني به ارائه پيشنهادهاي استاني و برنامه هاي خود براي سال 1397  پرداختند.
 
 

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها