معاون وزير نفت در امور گاز خبر داد :

ارتقاي توان فني کارکنان شرکت ملي گاز ايران از طريق آموزش هاي مهارتي صورت مي گيرد

کد خبر: 71899 تاریخ انتشار: 1397/03/09 09:02:09
نمایش: 2178
اخبار

معاون وزير نفت در امور گاز خبر داد :ارتقاي توان فني کارکنان شرکت ملي گاز ايران از طريق آموزش هاي مهارتي صورت مي گيرد


معاون وزير نفت در امور گاز در نشست امضاي تفاهم نامه همکاري بين سازمان آموزش فني و حرفه اي کشور و شرکت ملي گاز ايران از توانمندسازي کارکنان شرکت ملي گاز ايران از طريق آموزش هاي مهارتي فني وحرفه اي خبر داد.
به گزارش روابط عمومي سازمان آموزش فني و حرفه اي کشور به نقل از سايت شرکت ملي گاز ايران، نشست امضاي تفاهم نامه همکاري بين شرکت ملي گاز ايران و اين سازمان با حضور دکتر سليمان پاک سرشت، معاون وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي و رئيس سازمان، حميدرضا عراقي، معاون وزير نفت و مديرعامل شرکت ملي گاز ايران و جمعي از مسئولان دو دستگاه برگزار شد.
عراقي با اشاره به اينکه اجراي دوره‌هاي آموزشي مهارتي و حرفه‌اي متناسب با استانداردهاي مصوب سازمان يکي از اهداف انعقاد تفاهم نامه مذکور است، گفت: خوشحالم با اجراي اين تفاهم نامه يکي از شعارهايي که در چند سال اخير در شرکت ملي گاز ايران داشتيم و آن توانمندسازي کارکنان اين شرکت، اعم از رسمي و پيمانکاري بود، عملياتي مي شود.
وي با بيان اين که گروه هدف اين تفاهم نامه شامل تمامي نيروهاي پيمانکاري در صنعت گاز مي‌شود، گفت: بحث برون‌سپاري و پيمان‌سپاري کارها به بخش خصوصي، هم يک خبر خوب و هم يک دغدغه است؛ خبر خوب از آن جهت که دولت ديگر نمي‌تواند گسترش يافته و بزرگ شود و اين همان هدفي است که در برنامه پنجم و ششم توسعه آورده شده است.
عراقي ادامه داد: از طرف ديگر، دغدغه ما اين است که چون شرکت گاز، شرکتي با استانداردهاي معمولي نيست، نمي‌توان بدون در نظر گرفتن نگراني‌هايي که در ارتباط با سرويس‌دهي به مردم است، قدم در اين راه گذاشت.
وي گفت: با توجه به اين که کارهاي عملياتي و فني شرکت ملي گاز ايران اعم از کار در پالايشگاه‌ها، خطوط انتقال و تأسيسات مختلف نياز به مهارت‌هاي خاص با توانمندي بالا دارد و استانداردهاي آن از حد استانداردهاي معمول بالاتر است، از اين رو بر آن شديم تا از طريق سازمان آموزش فني و حرفه‌اي کشور، توان فني و حرفه‌اي کارکنان و پيمانکاران را بالا برده و اخلاق حرفه‌اي را به آنان بياموزيم.
معاون وزير نفت در امور گاز با اشاره به اين که يکي از ارکان برند شدن شرکت ملي گاز ايران، داشتن کارکنان و تکنسين‌هاي توانمند و با اخلاق حرفه‌اي است، گفت: ما با استفاده از همين شاخص هاي مهم موفق شديم که شرکت گاز را به يکي از مؤثرترين شرکت‌ها در ايران که هم به لحاظ اقتصادي به ارزآوري کمک و هم بهترين خدمات را به مردم ارائه مي‌کند، تبديل کنيم.
وي در پايان با بيان اينکه خوشحاليم که اين کار را به خوبي در زاهدان به انجام رسانديم و اکنون حدود ۶۰۰ جوان زاهداني توانمند داريم که با کمک سازمان آموزش فني و حرفه‌اي کشور تمامي کارهاي فني مربوط به گاز رساني را انجام مي‌دهند، اظهار داشت: اميدواريم با امضاي اين تفاهم‌نامه، بتوانيم بقيه کارکنان پيمانکار خود را نيز به نيروهايي توانمند و در حد استاندارد شرکت ملي گاز ايران برسانيم.



 

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها