در راستاي ارائه آموزش هاي مهارتي و اشتغالزايي در مناطق شهري وروستايي استان چهار محال وبختياري

پيش نويس تفاهم نامه همکاري بين بسيج سازندگي و آموزش فني وحرفه اي

کد خبر: 71900 تاریخ انتشار: 1397/03/09
نمایش: 1238
اخبار
در راستاي ارائه آموزش هاي مهارتي و اشتغالزايي در مناطق شهري وروستايي استان چهار محال وبختياري

به منظور ارائه آموزش هاي مهارتي به مناطق شهري وروستايي و ايجاد اشتغال در اين مناطق، پيش نويس تفاهم نامه همکاري بين بسيج سازندگي و اداره کل آموزش فني و حرفه اي در استان به امضا رسيد.
به گزارش روابط عمومي  اداره کل آموزش فني وحرفه اي استان،  به منظور ارائه آموزش هاي مهارتي  در مناطق شهري وروستايي استان و اشتغالزايي در اين نقاط  پيش نويس تفاهم نامه همکاري اي در روز سه شنبه بين اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان و بسيج سازندگي سپاه حضرت قمر بني هاشم(ع) استان به امضا رسيد.
اين تفاهم نامه، دومين تفاهم نامه همکاري بين اداره کل آموزش فني و حرفه اي و بسيج سازندگي است، که طي آن اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان با هماهنگي بسيج سازندگي و تامين زيرساخت هاي لازم از جمله مکان آموزشي در راستاي امر محروميت زدايي، آموزش هاي مهارتي را به نقاط هدف و مورد نظر از جمله نقاط محروم ارائه مي کند.
اين تفاهم نامه در راستاي اجراي فعاليت هاي اقتصاد مقاومتي، محروميت زدايي و آموزش عرصه هاي مختلف اقتصاد مقاومتي براي توانمند سازي مردم در نقاط محروم و اشتغالزايي آنان منعقد مي شود.
تحقق شعارمطرح شده از سوي مقام معظم رهبري و تحقق فرمان مقام معظم رهبري مبني بر حمايت از توليدات داخلي و رفع هرگونه وابستگي به خارج با اتکا به اقتصاد مقاومتي، غني سازي اوقات فراغت جوانان در عرصه هاي سازندگي و توجه ويژه به آموزش تقاضا محور به عنوان رويکرد جديد آموزشي، عمق بخشيدن به فرهنگ و تفکر مهارت آموزي، کمک به دولت در خدمات رساني به روستاها و مناطق محروم و دوردست و توسعه سازندگي، آشنايي جوانان، نوجوانان و کودکان با فرهنگ مهارت آموزي به صورت گروهي و مسئوليت پذيري در آنان، ايجاد زمينه آموزش هاي فني و مهارتي براي  خود اشتغالي و حضور در سازندگي کشور، بهره برداري از توان متخصصان جوان در امور محروميت زدايي و سازندگي کشور و کمک به رفع مشکلات بيکاري جوانان اعم از دايم و موقت اهداف تعيين شده در اين تفاهم نامه است.
براساس اين تفاهم نامه بايد سطح مهارت جوانان ارتقا يابد، آمادگي عمومي جهت اشتغال مولد را به دست آورند و با مهارت آموزي و توانمندسازي براي اجراي برنامه هاي آتي نظام  آشنا شوند.
طي پيش نويس اين تفاهم نامه قرار است کلاس هاي مهارتي و آموزشي اعم از پرورش آبزيان، قارچ خوراکي، ، گياهان دارويي، ، زعفران و... برگزار شود.
ارائه آموزش هايي چون صنايع تبديلي اعم ازبسته بندي محصولات باغي در سامان ، روغن گيري، اسانس گيري گياهان دارويي در سطح استان، پرورش زنبور عسل در کوهرنگ توليد وبسته بندي گز در بلداجي و.... از ديگر دوره هاي آموزشي مد نظر مندرج در پيش نويس تفاهم نامه است.
بسيج سازندگي طي پيش نويس اين تفاهم نامه متعهد شده است نسبت به شناسايي، ثبت نام و معرفي متقاضيان بسيجي جهت گذران دوره هاي آموزشي اقدام کند. هم چنين در اختيار قرار دادن مکان آموزشي و اطلاع رساني  ومستند سازي از فعاليت هاي انجام گرفته به عهده بسيج سازندگي است.
استفاده از مربيان متعهد و مجرب ، اقلام و لوازم آموزش، کيفيت بخشي به آموزش ها ي مهارتي که منجر به اشتغال شده به خصوص در مناطق محروم و در سطح روستاها و برگزاري آزمون و صدور گواهينامه دوره مهارت نيز تعهدات اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان در اين تفاهم نامه است.
 
 

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها