معاون وزير و رئيس سازمان آموزش فني و حرفه‌اي کشور

همکاري صنعت و آموزش، بهبود اشتغال و اشتغال‌زايي را به همراه دارد

کد خبر: 71903 تاریخ انتشار: 1397/03/09 14:24:08
نمایش: 1055
اخبار
 

معاون وزير و رئيس سازمان آموزش فني و حرفه‌اي کشور:همکاري صنعت و آموزش، بهبود اشتغال و اشتغال‌زايي را به همراه دارد

 

معاون وزير و رئيس سازمان آموزش فني و حرفه‌اي کشور گفت: توانمندسازي مهارتي کارکنان شرکت ملي گاز ايران گامي مؤثر در راستاي بهبود اشتغال و اشتغال‌زايي است.
به گزارش روابط عمومي سازمان آموزش فني وحرفه اي کشور، دکترسليمان پاک‌سرشت، معاون وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي و رئيس اين سازمان در نشست امضاي تفاهم نامه همکاري با شرکت ملي گاز ايران، گفت: با اجراي اين تفاهم نامه از ظرفيت هاي همکاري دو جانبه حوزه آموزش و صنعت استفاده مي‌کنيم که نتايج آن  هم به لحاظ اقتصادي، براي کشور و مردم اهميت زيادي دارد و هم مفهوم استاندارد و اخلاق حرفه‌اي در آن، به بهترين وجه خود را نشان مي‌دهد.
وي گفت: از آن‌جا که خدمات شرکت ملي گاز ايران در ارتباط با زندگي مردم است، از اين رو، استانداردبودن مهارت هاي شغلي کارکنان اين شرکت و شايستگي حرفه اي افراد در اين حوزه بسيار مهم است.
دکتر پاک‌سرشت با بيان اينکه يکي از دغدغه‌هاي دولت در سال‌هاي اخير، برون‌سپاري به بخش خصوصي و اجراي اصل ۴۴ در سازمان‌ها و نهادهاي دولتي بوده است، گفت: اکنون امضاي اين تفاهم‌نامه مي‌تواند ارتقاي کيفي اين خدمات و امکان دسترسي شهروندان به خدمات مطلوب را تضمين کند.
معاون وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي با اشاره به توانمندسازي نيروهاي پيمان‌کاري شرکت گاز و همکاري تنگاتنگ بين سازمان آموزش فني و حرفه اي کشور و شرکت ملي گاز ايران، گفت: اين سازمان متولي توانمندسازي نيروهاي انساني است و در زمينه خصوصي‌سازي و برون‌سپاري فعاليت‌ها نقش اساسي را ايفا کرده کرده است.
وي در ادامه افزود: اميدوارم که با همکاري مشترک بتوانيم شرکت ملي گاز ايران را در اجراي اصل 44 يار نموده و همچنين گامي در جهت بهبود اشتغال و اشتغال‌زايي برداشته باشيم.
معاون وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي افزود: در استاي تعهد اين سازمان در اجراي تفاهم نامه مذکور استانداردها با همکاري شرکت ملي گاز ايران در اجراي دوره‌هاي آموزشي به‌گونه‌اي کاربردي تنظيم مي شوند تا کيفيت لازم را در تمامي بخش‌ها شاهد باشيم.
وي با بيان اين که يکي از مسائل و دغدغه ها مربوط به مناطق عملياتي و استفاده از نيروهاي بومي است، تصريح کرد: بسياري از گلايه‌ها در مناطق عملياتي از اين بابت است که چرا از نيروهاي بومي پيمانکار استفاده نمي‌شود و حال آن که اکنون با آموزش‌هاي مهارتي که به نيروهاي پيمان‌کار داده مي‌شود، اين مشکل نيز مرتفع و علاوه بر توانمندي فني، به اشتغال‌زايي نيز به‌صورت مستقيم کمک مي‌شود.
رئيس سازمان آموزش فني و حرفه اي کشور در پايان با بيان اين که تلاش اين سازمان بر اين خواهد بود که همکاري خوبي در خصوص توانمندسازي نيروهاي پيمانکاري با شرکت ملي گاز ايران در راستاي اجراي تفاهم نامه مذکور داشته باشد، تأکيد کرد: بايد با همکاري هم بتوانيم دغدغه موجود براي تأمين شايستگي حرفه اي نيروها را برطرف و با توانمند کردن آنها، خدمات بهتري به مردم ارائه دهيم.
تفاهم نامه همکاري سازمان آموزش فني و حرفه اي کشور و شرکت ملي گاز، يکشنبه ششم خرداد ماه سال جاري منعقد شد.




 

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها