همکاري سازمان آموزش فني‌ و حرفه‌اي کشور و ستاد توسعه فناوري‌هاي نرم و هويت‌ساز معاونت علمي و فناوري رياست‌جمهوري

کد خبر: 71908 تاریخ انتشار: 1397/03/20 12:57:26
نمایش: 2205
اخبار

سازمان آموزش فني ‌و حرفه اي کشور و ستاد توسعه فناوري‌هاي نرم و هويت‌ساز معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري تفاهم نامه‌اي در جهت ارتقاي سطح مهارت‌هاي حرفه‌اي نيروي انساني کشور امضا کردند.
به گزارش ايلنا، سازمان آموزش فني‌ و حرفه‌اي کشور و ستاد توسعه فناوري‌هاي نرم و هويت ساز معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري؛ تفاهم نامه‌اي در راستاي تحقق اهداف سند چشم انداز۱۴۰۴ تنظيم کردند.
از اهداف اين تفاهم نامه مي‌توان به استفاده از ظرفيت‌هاي دو طرف به منظور توسعه فناوري‌هاي نرم، توسعه و ارتقاي سطح مهارت‌هاي حرفه‌اي نيروي انساني کشور به خصوص جوانان و بانوان در حوزه فناوري‌هاي نرم و همچنين فعالان و شاغلان شرکت هاي خلاق اشاره کرد.
طبق اين تفاهم نامه سازمان آموزش فني حرفه‌اي کشور متعهد به تسهيل‌سازي فرآيند تأسيس آموزشگاه‌هاي فني و حرفه اي آزاد در حوزه فناوري‌هاي فرهنگي و صنايع خلاق طبق ضوابط و مقررات شد.
علاوه بر اين  بهره گيري از کارشناسان و متخصصان صاحب تجربه ستاد درکميته‌هاي تخصصي تدوين و بازنگري استانداردهاي آموزش شغل و شايستگي، اجراي دوره هاي آموزشي و آزمون براساس دستورالعمل‌ها، قوانين آموزشي سازمان درحوزه فناوري‌هاي نرم و هويت‌ساز ساير تعهدات اين سازمان است.
در اين تفاهم نامه آمده است که سازمان فني و حرفه‌اي ملزم به همکاري در تعيين شاخص و رتبه‌بندي منابع انساني فعال در حوزه فناوري‌هاي نرم و شرکت‌هاي خلاق، همکاري در شناسايي ظرفيت‌هاي بين‌المللي و برقراري ارتباط با آنها است.
اين سازمان همچنين موظف شد تا به امور کسب و کار در حوزه فناوري‌هاي فرهنگي و صنايع خلاق و ارزشيابي و سنجش مهارت کارآموزان براساس تقويم و برنامه زمان‌بندي سازمان بپردازد.
در اين تفاهم نامه معاونت علمي و فناوري رياست ملزم به همکاري در تسهيل اخذ مجوزهاي قانوني براي تأسيس شتاب‌دهنده‌ها و مراکز نوآوري و شرکت‌هاي خلاق طبق ضوابط و مقررات شد.
علاوه بر اين معاونت موظف به تعيين نيازهاي آموزشي و انجام نيازسنجي در حوزه فناوري‌هاي فرهنگي و خلاق است.
از ديگر تعهدات اين معاونت مي‌توان به معرفي ظرفيت‌هاي سازمان به شرکت‌هاي حوزه فناوري‌هاي نرم، صنايع خلاق و همکاري و مشارکت در برگزاري مسابقات ملي مهارت و اعزام تيم مهارت کشور به مسابقات جهاني مهارت اشاره کرد.
همکاري متقابل دو طرف در نيازسنجي، امکان سنجي، ارزيابي آموزشي، تدوين و بازنگري استانداردهاي آموزش شغل و شايستگي، برنامه‌ريزي براي شناسايي مشاغل در حوزه فناوري‌هاي فرهنگي و صنايع خلاق تدوين استانداردهاي شغلي و آموزشي مرتبط با موضوع تفاهم نامه، ازجمله تعهدات مشترک دو طرف در راستاي اجراي تفاهم نامه مذکور است.
اين تفاهم نامه از تاريخ امضا، به مدت سه سال شمسي معتبر است و در صورت توافق دو طرف قابل بازنگري، ويرايش و تمديد خواهد بود و در ۸ ماده، ۳۵ بند، يک تبصره و دو نسخه تنظيم شده است.
 
 
 

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها