سليمان پاک سرشت روز يکشنبه در گفت وگوي اختصاصي با ايرنا افزود:

شوراهاي مهارت در سطح استان ها به عنوان يک شوراي بالا دستي از سوي اين سازمان فعال مي شود.

کد خبر: 71937 تاریخ انتشار: 1397/04/24
نمایش: 1313
اخبار
سليمان پاک سرشت روز يکشنبه در گفت وگوي اختصاصي با ايرنا افزود: شوراهاي مهارت در سطح استان ها به عنوان يک شوراي بالا دستي از سوي اين سازمان فعال مي شود.
به گفته وي، شوراي مهارت، کنشگران و ذينفعان مختلف آموزش مهارتي را در کنار هم قرار مي دهد، به شکلي که آموزش دهندگان و آموزش گيران با هم در ارتباط باشند.
وي افزود: اين سازمان چند رويکرد جديد را دنبال مي کند که جدي ترين آن، ارائه آموزش هايي است که با نياز بازار کار منطبق باشد.
پاک سرشت تصريح کرد: نيازسنجي هاي دقيقي در اين زمينه در استانها صورت گرفته و با مطالعه وضعيت اقتصادي استانها و زيرساخت هاي صنعتي اين ساز و کار تهيه شده است.
رئيس سازمان آموزش فني و حرفه اي يکي از برنامه هاي اين سازمان را مهارت هاي جديد منطبق با استانداردهاي جهاني عنوان کرد و گفت: يکي از تحولات بخش کسب و کار و آموزش، فرآيندهاي ديجيتالي شدن است و اين سازمان به سمت اين فرآيند پيش مي رود.
وي افزود: مشاغل سبز يا سبز کردن مشاغل با توجه به اينکه در کشور مساله انرژي از اهميت بالايي برخوردار است که در اين سازمان اجرايي مي شود.
پاک سرشت در خصوص مصوبه مجلس مبني بر استخدام مربيان حق التدريس فعال در مراکز سازمان فني و حرفه اي نيز گفت: بخش عمده اين مساله حل شده است و تعداد کمي از مربيان حق التدريسي هنوز استخدام نشده اند که اين روند با توجه به ظرفيت موجود در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي استفاده مي شود و بخش مهمي از مشکل رفع شده است.
به گزارش ايرنا، هم اکنون سازمان فني و حرفه اي 586 مرکز دارد که سالانه حدود 1.5ميليون نفر از آموزش هاي اين مراکز بهره مند مي شوند.
هم اينک 19 مرکز دولتي و 160 آموزشگاه آزاد فني و حرفه اي در چهارمحال و بختياري فعال است.
 

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها