ا حضور معاون وزير و رئيس سازمان آموزش فني وحرفه اي کشور:

مرکز تخصصي روانشناختي در سرپل ذهاب افتتاح شد

کد خبر: 71983 تاریخ انتشار: 1397/06/10
نمایش: 1756
اخبار
با حضور معاون وزير و رئيس سازمان آموزش فني وحرفه اي کشور:مرکز تخصصي روانشناختي در سرپل ذهاب افتتاح شد
مرکز تخصصي روانشناختي در سرپل ذهاب استان کرمانشاه با حضور معاون وزير و رئيس سازمان آموزش فني وحرفه اي کشور همزمان با هفته دولت افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومي سازمان آموزش فني و حرفه اي کشور، اين مرکز با حضور دکتر سليمان پاک سرشت، معاون وزير تعاون،کار و رفاه اجتماعي و رئيس اين سازمان، اميد قادري، مديرکل بهزيستي استان کرمانشاه و جمعي از مسئولان شهرستان سرپل ذهاب، امروز چهارشنبه، هفتم شهريور ماه سال جاري افتتاح شد.
معاون وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي در حاشيه افتتاح اين مرکز تخصصي ضمن تبريک گراميداشت هفته دولت، گفت: با افتتاح اين مرکز تخصصي، خدمات مشاوره اي مطلوب تري به ويژه به مردم زلزله زده سرپل ذهاب ارائه مي شود.
وي با بيان اينکه با تأسيس و راه اندازي چنين مرکزي،  به شکل تخصصي، مسائل روحي و رواني مردم را مورد تجزيه و تحليل قرار مي دهد، افزود: پس از زلزله 21 آبان سال گذشته،  در حال طي کردن يک تجربه جديد براي مديريت بحران و پس از بحران هستيم.
معاون وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي گفت: اين تجربه يعني در کنار هم قرار گرفتن مداخله هاي مختلف گامي به جلو در برنامه ريزي و سياست گذاري مديريت بحران در کشور است، که از نتايج مستقيم آن به شکل آماري، شاهد کاهش آمار خودکشي در مناطق زلزله زده بوده ايم.
دکتر پاک سرشت افزود: جذابيت فعاليت اين مرکز تخصصي روانشناختي، هماهنگي در انجام فعاليت ها در شرايط مديريت بحران و مديريت پس از بحران است که بي شک شاهد نتايج مطلوب آن خواهيم بود.
وي گفت: يکي از اين نتايج ملموس، مداخله پس از بحران است که فقط کالبدي و سازه اي نيست، بلکه يک مداخله اجتماعي و رواني است و در نظامي که براي بهبود و بازسازي بعد از زلزله پيش بيني شده است، حوزه اجتماعي و روانشناختي در نظر گرفته شد.
مديرکل بهزيستي استان کرمانشاه نيز در اين ارتباط گفت: مرکز تخصصي روانشناختي سرپل ذهاب، نخستين مرکزي است که به صورت تخصصي در کشور براي مديريت بحران راه اندازي شده است و در اين مرکز 8 دکتراي روانشناختي و 2 روانپزشک فعاليت دارند.
اميد قادري افزود: هر کدام از شهروندان مي توانند با داشتن علائمي نظير استرس هاي پس از زلزله، اضطراب ، ترس ناشي از زلزله، افسردگي و افکار خودکشي به اين مرکز در شهرستان سرپل ذهاب روبروي مسجد قادري مراجعه کنند.
وي اعتبار هزينه شده براي احداث مرکز تخصصي روانشناختي سرپل ذهاب را پنج ميليارد ريال و از محل منابع بهزيستي اعلام کرد و گفت: تمام خدمات ويزيت و مشاوره در اين مرکز رايگان است و تلاش مي شود در ماه آينده نيز يک مرکز تخصصي در شهرستان تازه آباد تأسيس کنيم.
 
 

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها