به گزارش روابط عمومي اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان:

توانمندسازي زنان با آموزش هاي مهارتي مي تواند توسعه مشاغل خانگي را به دنبال داشته باشد

کد خبر: 72120 تاریخ انتشار: 1397/10/23 18:29:17
نمایش: 1896
اخبار
به گزارش روابط عمومي اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان، سرپرست اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان با  مدير کل امور بانوان و خانواده استانداري ديدار کردند.

آماره سرپرست اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان هدف از اين ديدار را تعاملات بيشتر در حوزه زنان و بانوان استان مطرح کرد و در اين خصوص گفت: آشنايي ما با مشکلات و مسائل زنان و بانوان در حوزه کارآفريني و اشتغال با توجه به محروم بودن استان باعث مي شود نيازسنجي صحيح و درستي از مشکلات زنان داشته باشيم و بتوانيم برنامه هاي آينده آموزشي اين اداره کل را در حوزه مهارت آموزي بهتر و مثمر ثمرتر برنامه ريزي کنيم.
جليل پور مدير کل امور بانوان و خانوداه استانداري چهارمحال و بختياري در اين ديدار گفت: بخش عمده‌اي از محصولات قابل فروش و زمينه هاي اشتغال در بازار کار توسط بانوان هدايت مي شود و مهارت آموزي در اين راستا نقش ويژه اي دارد و  توانمندسازي زنان با آموزش هاي مهارتي مي تواند توسعه مشاغل خانگي را به دنبال داشته باشد.
جليل پور اظهار داشت: آموزش هاي فني و مهارتي راه حل مناسبي در مسير تربيت افراد هنرمند و جلوگيري از نابودي مشاغل و صنايع دستي استان محسوب مي شود و مي توان با مهارت آموزي به زنان استان بسياري از مشکلات و مصائب معيشتي آنان را حل و فصل نمود.
وي تاکيد کرد: تحقق اقتصاد مقاومتي، رفع بيکاري و معرفي فرهنگ غني ايراني نيازمند حمايت و تمرکز بر مهارت آموزي و هنرمندي زنان دارد که اين نيز با توسعه آموزش هاي مهارتي محقق خواهد شد.
جليل پور نقش آموزش هاي فني و حرفه اي را در احياي رشته هايي همانند صنايع دستي و گردشگري بسيار مفيد و پر رنگ دانست و افزود: با توجه به ظرفيت هاي استان در حوزه هاي مختلف مي توان از پتانسيل حضور زنان و بانوان استان براي توسعه پايدار بهره برداري کرد.

 

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها