در دومين روز از هفته ملي مهارت اجرا شد:

برگزاري چهارمين جلسه شوراي هماهنگي دستگاههاي تابعه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعي در اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان

کد خبر: 72255 تاریخ انتشار: 1398/05/01 13:11:42
نمایش: 466
اخبار
به گزارش روابط عمومي اداره کل آموزش فني و حرفه‌اي استان چهارمحال و بختياري، به مناسبت هفته ملي مهارت جلسه شوراي هماهنگي دستگاه‌هاي تابعه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعي در اداره کل آموزش فني و حرفه‌اي استان تشکيل شد.
در اين جلسه فاضلي رييس اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعي ضمن تبريک هفته ملي مهارت گفت: امروز چهارمين جلسه شوراي هماهنگي دستگاه‌هاي تابعه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعي تشکيل مي‌گردد. اين جلسات در جهت توسعه دستگاه‌ها براي بهتر ارائه دادن خدمت به گروه‌هاي هدف مي‌باشد.
فاضلي بيان کرد: مقام معظم رهبري امسال را به نام رونق توليد نام‌گذاري کردندکه دستگاه‌هاي دولتي به دليل مسائل و مشکلات بيکاري در کشور تلاش خود  را دو چندان کنند تا توليد در کشور رونق پيدا کند. خيريني که در سال‌هاي گذشته مدرسه و مسجد مي‌ساختند امروزه به دنبال اشتغال‌زايي و کارآفريني هستند.
فاضلي اظهار داشت: با رونق توليد، مشکلات بيکاري جامعه رفع خواهد شد. صادرات افزايش يافته و واردات و نياز ما به کشورهاي خارجي کاهش مي‌يابد همچنين مشکل ارزش پول ملي رفع مي‌گردد.
در ادامه آماره مدير کل اداره آموزش فني و حرفه‌اي استان چهارمحال و بختياري ضمن خوش‌آمدگويي به مديران گفت: از 31 تير تا 6مرداد به نام هفته ملي مهارت نام‌گذاري شده است به دليل اينکه افراد را سوق دهند که در کنار مهارت‌افزايي، رونق توليد هم ايجاد شود.
آماره اظهار داشت: در اين يک هفته برنامه‌هاي متعددي خواهيم داشت  از جمله اينکه هر روز يک آموزشگاه را افتتاح خواهيم کرد.
وي در ادامه بيان کرد: در گذشته با اين رويکرد وارد آموزشگاه‌هاي فني و حرفه‌اي مي‌شدند که هر فردي که نتوانست به دانشگاه برود بايد به سازمان فني و حرفه‌اي رجوع کند، اما اين رويکرد تغيير يافته تا حدي که افرادي که براي تاسيس آموزشگاه مراجعه مي‌کنند داراي مدرک کارشناسي ارشد و دکترا هستند.
مدير کل اداره آموزش فني و حرفه‌اي استان چهارمحال و بختياري با اشاره به برنامه‌هاي هفته ملي مهارت گفت: روز گذشته آموزشگاه آزاد بورس افتتاح شد که اساتيد آن مدرسين دانشگاه هستند. با ورود دانشگاهيان به بورس اعتماد مردم به بورس افزايش مي‌يابد.
آماره در ادامه اظهار داشت: ما از ابتداي سال جاري 5625 نفر از زندان‌ها، پادگان‌ها، دانشگاه‌ها و.... به مدت 737457نفرساعت در دوره‌هاي ما شرکت کرده‌اند. همچنين 3414 آزمون نيز برگزار شده است. استان ما 174آموزشگاه‌ آزاد فعال دارد که در اين چهار ماه  نيز 2195 را در 394929 نفر ساعت آموزش يافته‌اند.
آماره با اشاره به مصوبات جلسات گذشته در رابطه با منطقه 32 بيان کرد: در جهت کاهش آسيب‌هاي اجتماعي يک آموزشگاه افتتاح گرديد که حرفه‌هاي مختلف از جمله توليد ترشيجات و شور، مانتو دوزي ، بافت فرشينه و... آموزش داده مي‌شود. در اين آموزشگاه 98نفر در 12996نفر ساعت در دورهاي مختلف شرکت کردند.
 
 

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها