به گزارش روابط عمومي:

مرکز تخصصي گردشگري و باغداري در شهرستان سامان راه اندازي مي شود

کد خبر: 72351 تاریخ انتشار: 1398/08/13 07:48:21
نمایش: 576
اخبار
به گزارش روابط عمومي اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان چهارمحال و بختياري، مرکز تخصصي گردشگري و باغداري در شهرستان سامان  راه‌اندازي مي‌شود.
مدير کل آموزش فني و حرفه اي استان  در نشست کار گروه اشتغال و سرمايه گذاري شهرستان سامان اظهار داشت: در نظر داريم از رشته‌هاي عام که در اين شهرستان در حال تدريس  است، گذر کرده و به رشته‌هاي تخصصي‌ بپردازيم و با توجه به قابليت‌هاي گردشگري اين شهرستان مرکز گردشگري استان را در روستاي چلوان را‌ه‌اندازي کنيم.
آماره با بيان اينکه مرکز تخصصي باغداري در شهر سامان با اولويت فرآوري‌ بادام نيز راه‌اندازي مي‌شود، افزود: براي راه‌اندازي مرکز تخصصي‌ بادام، يکسري زيرساخت لازم است که بستر آماده و استارت‌آپ‌هاي تخصصي بادام نيز براي اولين بار را‌ه‌اندازي شده که مردم متوجه شوند سامان بزرگترين مرکز تخصصي بادام و مشتقات آن است.

وي با بيان اينکه در ۶ ماهه اول سال جاري، ۴۴۷ نفر گواهينامه‌ رسمي در رشته‌هاي صنعت ساختمان صادر شده است، ادامه داد: فني و حرفه‌اي متولي توانمندسازي مهارتي‌ است و افراد در ۲۵ رشته مجموعه صنعت ساختمان مراجعه و هر کدام که در آزمون ها قبول شوند، به سازمان تامين اجتماعي ارجاع داده شود و براساس قواعد و قوانين بيمه ارائه مي‌شود.
آماره  گفت: وقتي اولويت ما گردشگري و باغداري باشد، رشته‌هاي زير مجموعه‌ آن در شهرستان ارائه مي‌شود و در کنار آن صنايع دستي اگر متقاضي بود جهت ترويج صنايع دستي دوره‌هايي را برگزار مي‌کند.
ايشان  خاطرنشان کرد: در هر دوره آموزشي يک نمايشگاه برپا و محصولات عرضه مي‌شود و در اين راستا کمکي به بازار فروش مي‌شود.
 
 

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها