به گزارش روابط عمومي:

رييس آموزش فني و حرفه اي کشور به همراه مدير کل آموزش فني و حرفه اي استان با استاندار ديدار کرد

کد خبر: 72357 تاریخ انتشار: 1398/08/22 18:39:01
نمایش: 578
اخبار
به گزارش روابط عمومي اداره کل  آموزش فني و حرفه اي استان چهار محال و بختياري، علي اوسط‌ هاشمي، معاون وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي و رئيس سازمان آموزش فني و حرفه اي کشوربه همراه مدير کل آموزش فني و حرفه اي استان و مدير کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعي  استان روز سه‌شنبه، 21 آبان ماه با استاندار چهارمحال و بختياري ديدار کرد
رييس آموزش فني و حرفه اي کشور مهارت‌آموزي را از نسخه‌هاي شفابخش رفع بيکاري و رکود بازار کار دانست و گفت: خروجي اشتغال بدون مهارت منجر به شکل‌گيري بيکاران بدهکار مي‌شود از همين رو ضروري است تا قبل از اعطاي تسهيلات اشتغالزايي به افراد جوياي کار مهارت‌هاي لازم را به آنها آموزش داد.
اوسط‌هاشمي، با اشاره به فعاليت ۶۵ رشته فني و حرفه‌اي در کشور، تصريح کرد: براي اين سرشاخه‌ها ۵ هزار و ۴۰۰ زيرمجموعه تعريف و تدوين شده که نشان از تنوع، کثرت و فراواني رشته‌هاي فني و حرفه‌اي در کشور است.
رئيس سازمان آموزش فني و حرفه‌اي خاطرنشان کرد: براي تغيير نگاه به اشتغال در راستاي خوداتکايي نيازمند کسب مهارت هستيم و اين نهاد در همين خصوص رسالت ويژه‌اي برعهده دارد.

علي اوسط هاشمي، مهارت‌آموزي را از مهمترين راهکارهاي رفع محروميت و توسعه مناطق کمتر برخوردار کشور عنوان کرد و گفت: با توجه به اينکه بيشترين سهم از بازار کار به مشاغل خدماتي اختصاص يافته است مي‌توان با ارائه مهارت‌هاي لازم به افراد در رشته‌هاي مختلف منجر به رونق اشتغال در اين مناطق شد.

وي در ادامه به ظرفيت‌هاي چهارمحال و بختياري در بخش صنعت جوش اشاره کرد و افزود: امروز به صنعت جوش به عنوان يک صنعت و نه يک رشته و حرفه نگاه مي‌شود و استان چهارمحال و بختياري در اين حوزه سرآمد است.

اوسط هاشمي خاطرنشان کرد: با توجه به قابليت‌هاي بالاي چهارمحال و بختياري در صنعت جوش و جوانان مستعد و توانمند اين حوزه هنوز يک آموزشگاه جوش در اين استان ايجاد نشده و بايد در اين خصوص تلاش بيشتري انجام گيرد

استاندار چهارمحال و بختياري گفت:  توزيع اعتبارات در روستاها همراه با آموزش مهارت باشد.

عباسي اظهار داشت: در کشور اعتبارات بسياري در روستاها بدون ارائه آموزش و مهارت پخش مي‌شود در نتيجه اشتغال پايدار نيست و اين روند ساليان متوالي انجام شده است.

وي گفت: در دولت فعلي به نسبت دولت هاي گذشته به امر آموزش مهارت در روستا به همراه توزيع اعتبارات توجه شده است.

استاندار چهارمحال و بختياري بيان کرد: روستاهاي چهارمحال و بختياري ظرفيت هاي بيشماري براي توسعه دارند که بهره گيري از اين طرفيت ها نيازمند داشتن مهارت است.

وي بيان کرد: برگزاري کلاس هاي اموزشي در راستاي توانمند سازي مهارت روستائيان زمينه ساز ايجاد شغل هاي پايدار در روستاها است و زمينه ساز کاهش مهاجرت در روستاها است

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها