به گزارش روابط عمومي:

نخستين دوره مسابقات ملي آزاد مهارت جوش ايران در شهر هفشجان افتتاح شد

کد خبر: 72358 تاریخ انتشار: 1398/08/22 19:07:05
نمایش: 786
اخبار

به گزارش روابط عمومي اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان چهار محال و بختياري، آيين افتتاح نخستين دوره مسابقات ملي آزاد مهارت جوش ايران در استان چهارمحال بختياري، شهرهفشجان  با حضور علي اوسط هاشمي، معاون وزير و رئيس سازمان آموزش فني و حرفه اي کشور برگزار شد.
معاون وزير تعاون ،کار و رفاه اجتماعي ورييس سازمان آموزش فني و حرفه اي کشور، همت‌زنان و مردان‌ کارآفرين ‌را سدي محکم در برابر تحريم‌هاي بيگانگان‌ دانست و گفت: صنعتگران‌حوزه جوش هفشجان شايسته حضور در المپيادهاي جهاني و رقابت در مسابقات بين المللي هستند که با اتکال به توانايي خود در صنعت جوش، مهارت خود  را به جهان معرفي کردند.
اوسط هاشمي، شور و اشتياق مردم هفشجان در آموختن و بکارگيري مهارت جوش‌ را الگويي براي کشور دانست ‌و از استاندار و مسئولان ‌استان خواست براي اختصاص نشان‌مهارت اين حرفه به شهرستان هفشجان اقدامات لازم را به عمل آورند.
وي افزود: صنعت جوش ظرفيت و قدرت بالايي براي ايجاد شغل دارد و شهرستان هفشجان مي تواند ساير استان هاي کشور از جمله بوشهر ‌و خوزستان را از مهارت خود بهره مند ساخته و علاوه بر ارتقاي صنعت جوش، پرچم‌دار توسعه ايران در صنعت نفت و گاز باشد.
هاشمي، از فعالان عرصه جوش در هفشجان خواست با تلفيق اين صنعت با پيوندهاي فرهنگي‌اجتماعي، مهارت را به عنوان جايگاهي  وسيع در اقتصاد معرفي کنند.
رئيس سازمان آموزش فني و حرفه اي کشور، در حاشيه اين مراسم با فاطمه‌فتحي‌هفشجاني نوجوان ۱۱ ساله استان چهارمحال و بختياري عنوان ملکه جوش ايران را دارد ديدار کرد و با تقدير از او، گفت: نقش موثر زنان در توسعه کشور بي بديل است و ملکه جوش هفشجان ‌را در جمع ۹ وزير حاضر در شوراي عالي مهارت معرفي مي کنيم.
 اين نوجوان کوچکترين دختر جوشکار ايراني که قادر به انجام سخت‌ترين نوع جوش در صنعت جوشکاري است.
 مديرکل آموزش فني و حرفه اي استان چهارمحال و بختياري، اين مسابقات در دو بخش مردان  و زنان برگزار شده است با حضور 17 شرکت کننده از 15 استان کشور در اين رقابت‌ شرکت دارند که از اين تعداد 14 نفر مرد و سه نفر زن هستند.
وي، بوشهر، کرمانشاه، کردستان و اصفهان را ازجمله استان هايي نام برد که در اين رقابت حضور دارند و شرکت کنندگان محدوديت تحصيلات و سن نداشته و ملاک شرکت در آزمون توانمندي و مهارت آنان بوده است.
بنابراين گزارش، محور مسابقات جوش، دو رشته جوش کاپرنيکل و اينکل بوده و زنان در رشته جوشکاري آرگون براي نخستين بار در کشور به رقابت پرداختند.
در اين مراسم از تمبر يادبود نخستين مسابقات ملي آزاد جوش ايران  توسط استاندار چهار محال و بختياري و رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي کشورنيز رونمايي شد.

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها