به گزارش روابط عمومي:

تقويت صنعت جوش صيانت و امنيت را به دنبال دارد

کد خبر: 72359 تاریخ انتشار: 1398/08/22 19:18:11
نمایش: 574
اخبار
 
به گزارش روابط عمومي اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان چهار محال و بختياري ، علي اوسط هاشمي، معاون وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي و رئيس سازمان آموزش فني و حرفه اي کشور، ظهر سه شنبه 21 آبان ماه در بيستمين کنفرانس ملي جوش و بازرسي و نهمين کنفرانس ملي آزمايش هاي غيرمخرب در دانشگاه شهرکرد، اظهار داشت: جامعه داراي اقوام کثيري است و اين کثرت مي تواند منجر به وحدت شود و زمينه ساز خلق ثروت و انسانيت شود.
وي افزود: صنعت جوش به عنوان يک رشته نيست و نقش بسياري در صنعت و پيشرفت کشور دارد و صنايع بزرگ بخش عمده اي از نگاهشان به جوش است.

علي اوسط هاشمي تاکيد کرد: تقويت صنعت جوش، صيانت و امنيت را به دنبال دارد.

رئيس سازمان آموزش فني و حرفه‌اي  کشور بيان کرد: هنگام وقوع زلزله شش ريشتري و زماني که 30 هزار نفر از زير آوار خارج مي‌شوند بخشي از ارزش جوش نشان داده مي‌شود و بازرسان ناظر بعضا به اهميت اين امر نائل مي شوند.
وي بيان کرد: کشورهايي در جهان بالغ بر 34 ميليارد دلار تنها در اين بخش سرمايه گذاري مي کنند.

هاشمي گفت: متاسفانه امروز بازار کار تنها ظرفيت اشتغال 25 درصد فارغ التحصيلان را دارد و رقابت يک ميليون و900 هزار دانش آموز  موجب مي شود تا بسياري رشته هاي ارزشمند دانشگاهي دانشجو نپذيرد و اين قشر به انزوا سوق داده شوند.

وي افزود: اگر به سمت هدايت تحصيلي، درست حرکت شود مهارت زدايي رخ نمي دهد بلکه مهارت زايي صورت مي گيرد لذا استفاده و کيفيت درست منابع در مهارت مورد توجه است و ارزش کار همگان را نشان خواهد داد.

وي بيان کرد: بر پايه اين نگرش مي توانيم فضيلت مهارت را در کنار تخصص کار احيا کنيم و براساس صلاحيت حرفه اي، گواهي مهارت صادر مي کنيم که در جهان قابل ترجمه است و با پذيرفته شدن در ارزيابي تحصيلي، فرد مدرک معتبر دارد.

معاون وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي گفت: تفاوت عصر فعلي اين است که يادگيري بسيار رشد کرده و بر اين اساس مي توانيم به رشد انسان کمک کنيم.

 رئيس سازمان آموزش فني و حرفه‌اي  کشور ادامه داد: ارزش انسان در هويت انساني است و بايد به او شان داد تا راحت تر بتوان به آينده نزديک شد، لذا مي توان در مسير پيشرفت و توسعه قرار گرفت.
 
 
استاندار چهارمحال و بختياري  در بيستمين کنفرانس ملي جوش و بازرسي گفت: شاه کليد تثبيت شغل آموزش مهارت است.

اقبال عباسي اظهار داشت: بسياري افراد با داشتن مدارک دانشگاهي مي توانند در عرصه هاي صنعت، کشاورزي و ... فعاليت کنند و از تخصص دانشگاهي خود در اين رشته بهره گيرند اما به دنبال شغل اداري هستند.

وي گفت: از سال 97 تاکنون 700 ميليارد تومان در کشور بابت تسهيلات با نرخ چهار درصد توزيع شده امابه دليل عدم آموزش مهارت لازم، اشتغال پايدار را در پي نداشته است.
 

 

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها