به گزارش روابط عمومي:

با حاکميت مهارت ،زمينه هاي رونق اشتغال فراهم شود

کد خبر: 72360 تاریخ انتشار: 1398/08/22 19:43:19
نمایش: 626
اخبار

به گزارش روابط عمومي اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان چهار محال و بختياري، رييس آموزش فني و حرفه اي کشور، در اين شورا، با تأکيد بر تعميم  صنعت جوش شهرهفشجان در سطح کشور به عنوان الگوي ملي و معرفي هفشجان به عنوان مرکز المپياد جوش کشور، گفت: از اين پس راه يابي به مسابقات جهاني صنعت جوش، منوط به شرکت در المپياد جوش هفشجان خواهد بود.
اوسط هاشمي، بر تبيين سند مهارت و تشکيل کارگروهي با نگاه ويژه بر آينده نگري نياز بازار کار تأکيد کرد و گفت: براي عبور از ناکارآمدي نظام آموزشي ‌که صرفا بر مدرک گرايي منطبق است و رفع معضل اشتغال در استان چهارمحال و بختياري، شوراي مهارت استان بايد براساس طرح آمايش سرزمين و با بسيج همه ظرفيت هاي خود و با حاکميت مهارت، زمينه هاي اشتغال مهارت آموزان را فراهم‌کند.
وي، بر بازنگري در رويکردها براي دستيابي به جامعه پويا، تأکيد و بيان کرد: بنا بر مطالعاتِ کشورهاي پيشرفته در يازده سال آينده، ۴۷ درصد مشاغل امروز با ريزش مواجه مي شوند که اين رقم‌ در ايران به طور چشم گيري بالاتر خواهد بود و مشکلات فراواني را در خصوص بيکاري به دنبال دارد.
هاشمي راه حل اين مشکل را  توجه به مهارت و تربيت افراد مهارت ديده دانست و بر ارتقاي سطح‌ مهارت جوش و راه اندازي‌ دپارتمان صنعت جوش در ‌استان چهارمحال و بختياري تأکيد کرد.
رئيس سازمان آموزش فني و حرفه اي کشور در شوراي مهارت استان چهارمحال و بختياري، از تصويب الزام کسب گواهي مهارت در دوره دوم تحصيلات متوسطه در شواري عالي آموزش پرورش خبر داد و گفت: براي احياي مهارت در دانشگاه ها نيز مي توان آموزشگاه هاي جوار دانشگاه را در موسسأت آموزش عالي راه اندازي کرد.
وي افزود: ‌با در نظر گرفتن مهلت يک ساله، کارگاه ها، بنگاه ها و اصناف اجازه جذب کارگر غيرماهر در هيچ شغلي را نخواهند داشت.
بنا براين گزارش، اقبال عباسي، استاندار چهارمحال و بختياري، با اعلام اعطاي تسهيلات ارزان قيمت در استان گفت: از برگزاري المپياد ها و سمينارهاي ملي در استان حمايت مالي مي کنيم تا استان و توانمندي آن ديده شده و فارغ التحصيلان دانشگاهي ماهر بتواند براي خود و ديگران ايجاد اشتغال کنند.
عباسي، با تأکيد بر تبليغ و اطلاع رساني صنعت جوش شهرستان هفشجان، گفت: رشته جوش حوزه وسيعي در صنعت است، افزود: ملکه جوش ايران با 11 سال سن ثابت کرد که زنان مي توانند در کار جوش دقيق تر از مردان  عمل کنند و از طريق استاد شاگردي مهارت را فرا گيرند.
وي افزود: تدوين سند مهارت استان در حال اتمام  است و بايد با سه سند اشتغال، آمايش و اشتغال روستايي استان تطبيق داده شده و با همکاري کارگزاري اشتغال استان، دانشگاه ها، سازمان مديريت و برنامه‌ريزي، آموزش فني و حرفه اي و معاونت مربوطه  به زودي نهايي مي شود.
مدير کل آموزش فني و حرفه اي استان چهار محال و بختياري ضمن خير مقدم و خوش آمد گوئي خدمت حاضرين در جلسه گزارشي در مورد آموزش و  فعاليت هاي  انجام شده در اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان ارائه نمود.

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها