به گزارش روابط عمومي:

مهارت مي تواند مانند کاتاليزوري براي دستيابي به جهش توليد و پيروز شدن بر ديو بيکاري در ايران باشد

کد خبر: 72510 تاریخ انتشار: 1399/05/04 12:31:01
نمایش: 469
اخبار
به گزارش روابط عمومي اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان چهارمحال و بختياري ، در هفته ملي مهارت از خدمات سي ساله آموزشگاههاي آزادفني و حرفه اي و پيشکسوتان آموزشگاههاي آزاد فني وحرفه اي با حضور دبير کانون انجمن هاي صنفي آموزشگاههاي کشور و مديرکل آموزش فني و حرفه اي استان تقدير بعمل آمد.
در اين آئين کبيري مديرکل آموزش فني و حرفه اي استان ضمن خوش آمدگوئي و شادباش خدمت کليه همکاران تلاشگر و زحمتکش مهارت آموزي و مديران و مربيان گرانقدر آموزشگاههاي آزاد گفت: بي شک يکي از راههاي برون رفت از موقعيت فعلي کشور نگاه فرهنگي به مهارت آموزي است چراکه مهارت مي تواند مانند کاتاليزوري براي دستيابي به جهش توليد و پيروز شدن بر ديو بيکاري در ايران ،عمل کند.
وي خاطر نشان کرد :انسان توانمند ،انساني است که بتواند با توجه به ابعاد متنوع وجودي خويش مهارت هاي گوناگون را کسب کند تا بتواند زندگي شکوفاتري را براي خود بسازد.
سيداشرفي  دبير کانون انجمن صنفي آموزشگاههاي آزاد فني و حرفه اي کشور ضمن تبريک هفته ملي مهارت در جمع اعضاي کانون انجمن‌هاي صنفي آموزشگاه‌هاي آزاد چهارمحال و بختياري با تاکيد بر وجود برخي ناهنجاري‌ها و آسيب‌هاي اجتماعي در جامعه امروز که به بيکاري و مشکلات اقتصادي برمي‌گردد، افزود: نبود يک مهارت خاص براي جوانان و دانش آموختگان  دانشگاهي و پايين بودن فرهنگ مهارت‌آموزي در جامعه يک معضل است
به گفته وي، جواناني که فقط به سمت آموزش‌هاي آکادميک و نظري رفتند، که اين آموزش‌ها منتج به صدور يک مدرک دانشگاهي شده است و اين مدرک به تنهايي براي ايجاد شغل پايدار براي فارغ‌التحصيلان به جزء در مواردي که استخدام‌هاي دولتي انجام شود، منتج به اشتغال نخواهد شد.
وي، به پايين بودن سن اشتغال در جامعه اشاره کرد و گفت: ترويج فرهنگ مهارت آموزي براي جامعه يک نياز و ضرورت است
دبير کانون انجمن صنفي آموزشگاههاي آزاد فني و حرفه اي کشورخاطر نشان کرد : اولين استاني که کاملا همسو با مباحث مربوط به آموزشگاههاي آزاد و حمايت از بخش خصوصي بوده اند استان چهارمحال و بختياري بوده است.
محمديان رئيس اداره آموزشگاههاي آزاد اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان نيز با اشاره به اين مهم که آموزشگاههاي آزاد فني و حرفه اي همچون پيش در عرصه مهارت آموزي همواره سبب نشر و گسترش آموزش هاي فني و حرفه اي بوده و هستندگفت:حضور و ارائه خدمت آموزشگاههاي آزاد در امر آموزش مهارت هاي فني و حرفه اي برکسي پوشيده نيست.
در ادامه فتحي رئيس کانون انجمن هاي صنفي آموزشگاه هاي آزاد فني وحرفه اي استان ضمن خير مقدم به دبير کانون انجمن صنفي آموزشگاه هاي آزاد فني و حرفه اي کشور و  هيئت همراه، گزارش مبسوطي از فعاليت هاي انجام شده در بخش مهارتي را ارائه کردند.
در پايان از پيشکسوتان عرصه مهارت آموزي در حوزه بخش خصوصي با اهداء لوح سپاس و تنديس يادبود تجليل به عمل آمد

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com
 

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها