به گزارش روابط عمومي:

افتتاح سومين آموزشگاه فني و حرفه اي زيست فناوري کشور در استان چهارمحال و بختياري

کد خبر: 72514 تاریخ انتشار: 1399/05/07 12:47:42
نمایش: 493
اخبار
به گزارش روابط عمومي اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان چهارمحال و بختياري ،آموزشگاه زيست فناوري رويان پژوه به عنوان اولين آموزشگاه زيست فناوري در استان و سومين در کشور با هدف مهارت افزائي در رشته هاي  آزمايشگاهي شامل  مباحث سرولوژي ،ميکروبيولوژي ، هماتولوژي ،انگل شناسي در روز ملي کارآفريني و آموزش هاي فني و حرفه اي با حضور راستينه نماينده مردم شهرستان هاي شهرکرد ،بن و سامان در مجلس شوراي اسلامي و مديرکل آموزش فني و حرفه اي استان افتتاح شد.
موسس  آموزشگاه زيست فناوري رويان پژوه در اين خصوص گفت : اين مجموعه از سال 1393 با در يافت مجوز از سازمان دامپزشکي کشور شروع به فعاليت کرده و در سال 1398 موفق به دريافت آزمايشگاه همکار از سازمان حفاظت از محيط زيست کشور به عنوان تنها آزمايشگاه معتمد استان معرفي شده است.
دکتر حسنوند در ادامه خاطر نشان کرد : اين مجموعه داراي بخش هاي ميکروبيولوژي ،انگل شناسي ، هماتولوژي  وشيمي آب و مواد غذائي است و در حال حاضر کارکنان اين مجموعه متخصصاني از رشته هاي ايمني شناسي ،ژنتيک،شيمي،ميکروبيولوژي ،زبان انگليسي و دکتراي تخصصي و عمومي دامپزشکي هستند که علاوه بر کسب مدارک دانشگاهي در فيلد تخصصي  خود مجرب و کارآزموده مي باشند.
وي در ادامه بيان داشت: با توجه به نياز روز افزون کشور به مهارت هاي عملي در حيطه هاي تخصصي و نقص  سيستم آموزشي مدرک محور برآن شديم تا با بهره گيري از روش مهارت افزائي  سازمان آموزش فني و حرفه اي در رشته تخصصي زيست فناوري ،گوشه اي از نياز جامعه را پوشش دهيم.
کبيري مديرکل آموزش فني و حرفه اي استان گفت: به دنبال آن هستيم تا با ارتقاء سطح کيفي آموزشهاي مهارتي در حوزه آموزشگاه هاي آزاد بتوانيم نياز بازار کار در حوزه هالي مختلف را پوشش دهيم.
وي خاطر نشان کرد: ما بر اين باور اعتقاد داريم که با توانمند سازي نيروهاي تحصيل کرده با ابزار مهارت آموزي نه تنها ميزان بيکاري را کاهش داده بلکه از مهاجرت نوابغ و خروج سرمايه از استان جلوگيري به عمل خواهد آمد و تاثير بسزائي در برون رفت نرخ کاهش بيکاري استان خواهد داشت.
رييس آموزشگاههاي آزاد اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان نيز در اين افتتاحيه گفت: هدف از تاسيس اين مجموعه آموزشي اين است که با بهره گيري از زير ساخت هاي سازمان فني و حرفه اي و راهنمائي هاي ارزشمند اساتيد مجرب و نيز سياست هاي پارک علم و فناوري استان راهي در راستاي تربيت نيروي متخصص به منظور توليد محصولات بر مبناي دانش گشاييم.
محمديان دانش زيست فناوري را به عنوان کاربرد بيولوژي براي حل مشکلات و توليد محصولات بهبود يافته و مفيد تعريف کرد و گفت: در واقع بيوتکنولوژي ،فناوري مبتني بر زيست شناسي است که فرآيند هاي سلولي و مولکولي براي توسعه فناوري ها و محصولات که به بهبود زندگي و سلامت انسان کمک ميکنند را ايجاد مي کند.

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها