به گزارش روابط عمومي:

آموزش هاي فني و حرفه اي در اقتصاد کشور و بحث اشتغال نقش تاثيرگذار دارند

کد خبر: 72545 تاریخ انتشار: 1399/07/27 12:16:25
نمایش: 507
اخبار
آموزشهاي فني و حرفه اي در اقتصاد کشور و بحث اشتغال نقش تاثيرگذاردارند
به گزارش روابط عمومي اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان چهارمحال و بختياري، مديرکل آموزش فني و حرفه اي استان با هدف اهميت نقش آموزش هاي مهارتي و توسعه مهارت آموزي در جهت رفع معضل اشتغال و بيکاري با نماينده مردم شهرستانهاي کوهرنگ ،فارسان ،اردل و کيار در مجلس شوراي اسلامي و فرماندار کوهرنگ ديدار و گفتگو کرد.
مديرکل آموزش فني و حرفه اي استان ضمن ارائه گزارش عملکردي به تشريح دغدغه ها و مسائل اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان پرداخت و اظهار داشت:اين اداره کل با وجود مراکزي با پتانسيل بالا و ظرفيتهاي گوناگون آموزشي ،سعي داشته تا در راستاي توانمند نمودن افراد فاقد مهارت نقش مهمي در حل معضل اشتغال افراد  بخصوص جوانان داشته است.
کبيري خاطر نشان کرد:تمرکز ما فعلا براساس سند آمايش سرزمين و طرح تکاپو مي باشد يعني علاوه بر آن آموزش هائي که به صورت روتين داشتيم آموزش هائي مد نظر قراردهيم که منجر به اشتغال شود و بتوانيم معضل بيکاري استان را حل کنيم.
وي گفت: مرکز آموزش فني و حرفه اي کوهرنگ تا کنون در گروههاي دانش آموزان ،زنان خانه دار،ساکنين مناطق روستائي ، سربازان وظيفه و متقاضيان مهارت آموزي در محيط واقعي کار عملکرد آموزشي داشته است.
مديرکل آموزش فني و حرفه اي استان افزود:از فرمانداران محترم خواستيم که در گام اول در هر شهرستان يک روستا به ما معرفي نمايندکه ما بر اساس ظرفيت آن روستا آموزش هاي مهارتي را ارائه دهيم .
کبيري اظهارداشت : با توجه به شناسائي ظرفيت اين منطقه در امر پرورش زنبورعسل مد نظر ما در اين منطقه آموزش و پرورش زنبور عسل مي باشد که اميدوارم با لطف شما و تمام دستگاهها اين کار انجام شود.
وي از ارائه مجوز آموزشگاه گياهان داروئي به شهرستان کوهرنگ خبر داد و گفت: با توجه به ظرفيت ها و پتانسيل هاي منطقه ما مي توانيم آموزشگاههاي آزاد در رشته هاي مختلف تاسيس کنيم.
ايشان با اشاره به برگزاري مسابقات ملي مهارت جوش کشوربراي اولين بار در استان گفت:لازم است اين مسابقات در سطح عالي برگزار گرددتا بتوانيم ظرفيت استان را به نمايش بگذاريم که لازمه اش اين است که هر دستگاهي که مي تواند به عنوان اسپانسر مارا حمايت مالي کند تا اين المپياد که افتخاري براي استان مي باشد به خوبي انجام گردد. 
نماينده مردم شهرستان هاي کوهرنگ ،فارسان ، اردل و کيار در مجلس شوراي اسلامي   نيز در اين ديدار ضمن استقبال از همکاري با آموزش فني وحرفه اي گفت: با توجه به نقش تأثيرگذار آموزش در بحث اشتغال و اقتصاد کشور  سعي خواهيم داشت تا با تقويت فني و حرفه اي بتوانيم بخش عظيمي از مشکلات جوانان که اشتغال و کسب درآمد است را حل کنيم.
حمزه  ضمن تاکيد بر استفاده از ظرفيت فني وحرفه اي شهرستان براي برند سازي اظهار داشت:بايد با کار کارشناسي نيروي متخصص در زمينه هاي لازم در شهرستان و استان به لحاظ فني و حرفه اي در هر برهه اي از زمان را تامين کرد.
وي آموزشهاي مهارتي را براي ورود به کسب و کار و موفقيت در کارآفريني ضروري خواندو گفت: مجهز شدن اداره کل آموزش فني حرفه اي و مراکز استان  به جديدترين سامانه هاي آموزشي، کارگاه هاي متناسب با فناوري هاي روز براي آموزش مهارتي و کارآمد شهروندان مهم و ضروري مي باشد.
ايشان در پايان ضمن خداقوت و خسته نباشيد به کليه کارکنان اداره کل فني و حرفه اي استان و نيز مرکز کوهرنگ خاطر نشان کرد:تمام تلاش خود رادر جهت تقويت آموزش هاي مهارتي که راه حلي براي معضل بيکاري است را انجام مي دهيم و همکاري هاي لازم را در جهت پيشرفت آموزش هاي فني و حرفه اي انجام مي دهيم
 

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها