به گزارش روابط عمومي:

گامي در جهت کاهش مشکلات و دستيابي به توسعه پايدار استان در ديدار مديرکل آموزش فني و حرفه اي استان با نماينده مردم شهرستانهاي شهرکرد ،بن و سامان در مجلس شوراي اسلامي

کد خبر: 72563 تاریخ انتشار: 1399/08/24
نمایش: 363
اخبار
گامي در جهت کاهش مشکلات و دستيابي به توسعه پايدار استان در ديدار مدير کل اداره آموزش فني و حرفه اي استان با نماينده محترم مردم شهرستان هاي شهرکرد، سامان و بن در مجلس شوراي اسلامي
 
به گزارش روابط عمومي اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان چهارمحال و بختياري، طي ديداري که مدير کل اين اداره با نماينده محترم مجلس شوراي اسلامي حوزه انتخابيه شهرکرد، سامان و بن داشت، به بررسي موضوعاتي در زمينه رفع مشکلات استان و پيشبرد اهداف توسعه آن پرداخته شد.
مدير کل آموزش فني و حرفه اي استان بيان کرد: در هفته ملي مهارت از مديران کل چهار استان براي ديدار با معاون اول محترم رئيس جمهور و وزير محترم کار، تعاون و رفاه اجتماعي دعوت به عمل آمد که با توجه به عملکرد و فعاليت هاي انجام شده اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان چهارمحال و بختياري نيز يکي از اين ادارات بود. 
وي اظهار داشت: در بحث المپياد و نهادينه کردن مهارت بين جوانان با اطلاع رساني گسترده اي که انجام شد براي اولين دفعه تعداد افراد متقاضي ثبت نام تقريبا با استان تهران برابري کرد.
دکتر کبيري افزود: با توجه به بحران بيکاري در کشور و معضلات ناشي از آن در اقتصاد و جايگاه چهارمحال و بختياري در صدر ساير استان ها از نظر بيشترين نرخ بيکاري و همين طور پيرو دغدغه جنابعالي در خصوص کسب و کار، پيگير راه اندازي دپارتمان کسب و کار و کارآفريني شديم که خوشبختانه به عنوان دومين استان داراي اين مرکز به زودي افتتاح خواهد شد.
او همچنين از برگزاري دوره هاي آموزشي به روز بر اساس فرهنگ و مهارت هاي سنتي و بومي استان مانند ريسندگي خبر داد که در همين راستا راي زني هاي لازم با يک کارخانه صورت گرفته و طي تفاهم نامه اي کارخانه متعهد به خريد توليدات افراد آموزش ديده شد. به همين منظور چند دستگاه به روز ريسندگي تهيه و دوره هاي آن در حال اجرا است تا شاهد اجراي زنجيره آموزش هاي هدفمند که در نهايت منجر به اشتغال خواهد شد، باشيم.
همين طور اين اداره کل بر اساس تعامل با ساير دستگاه ها از جمله مرکز بهداشت استان موفق به برگزاري کارگاه هاي آموزشي بهداشت در محيط کار شد که اين اقدام موجب تجهيز آزمايشگاه تشخيص مولکولي استان گرديد و رئيس محترم مرکز بهداشت استان با اهداء لوح سپاس از همکاري  اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان در جهت اعتلاي نظام سلامت استان تقدير و تشکر کرد.
در پايان مدير کل آموزش فني و حرفه اي از ايجاد شعبه هاي آموزشگاه هاي آزاد در روستاها خبر داد تا با انجام فعاليت هاي زيربنايي آموزشي، بستر اشتغال زايي و برند سازي فراهم شود که نماينده محترم مجلس شوراي اسلامي نيز از اين ايده بسيار استقبال کرد و گفت: همکاري بين شوراي پيشرفت در روستاها و اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان مي تواند کمک شاياني به تحقق اين مهم باشد.
آقاي راستينه مهمترين مسئله در استان را مسئله اشتغال به خصوص اشتغال فارغ التحصيلان دانشگاهي عنوان و علت آن را سطح پايين مهارت هاي اين قشر بيان کرد و خواست جهت ارتقا مهارتي که منجر به اشتغال شود همکاري هاي لازم صورت گيرد.
در انتها از کليه فعاليت هاي اين اداره کل در خصوص کاهش مشکلات و دستيابي به توسعه پايدار استان تشکر کرد.
 
 
 
 

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com
 

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها