به گزارش روابط عمومي:

مهارت آموزي مددجويان زندان توسط مربيان اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان

کد خبر: 72571 تاریخ انتشار: 1399/09/02 16:28:26
نمایش: 344
اخبار
مهارت آموزي مددجويان زندان توسط مربيان اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان
 
به گزارش روابط عمومي اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان چهارمحال و بختياري، در راستاي توسعه آموزش هاي فني و حرفه اي در زندان ها  مدير کل آموزش  فني و حرفه اي استان و هيئت همراه با همراهي مدير کل زندان هاي استان و رئيس دادگاه انقلاب دادگستري شهرستان شهرکرد از زندان مرکزي و اردوگاه حرفه آموزي شهرکرد بازديد کرد.
مديرکل آموزش فني و حرفه اي استان در بازديد از کارگاه هاي آموزشي گفت: مهم ترين کاري که هر انسان مي تواند انجام دهد ارزيابي از خود است و تلاش مهارت آموزان زندان در جهت ارتقاي سطح مهارتي خود باعث افتخار مي باشد.
دکتر کبيري از اين که دوره هاي در حال اجرا مربوط به هنر بومي استان هستند ابراز خرسندي کرد و اظهارداشت: مي توان از ظرفيت کارگاه نمد مالي زندان در مرکز تخصصي نمد شهرکرد استفاده کرد.
وي ضمن تشکر از تلاش مسئولين زندان براي فراهم کردن شرايط لازم جهت مهارت آموزي، خاطر نشان کرد: من معتقدم که هر کدام از ما براي بهبودي و آماده سازي اين قشر در جامعه  نقش بسزائي داريم و تعامل بين دستگاه ها مي تواند اين مسير را هموار کند.
مديرکل آموزش فني و حرفه اي استان از راه اندازي مرکز جوار زندان استقبال کرد و بيان داشت: با توجه به اهميت استانداردسازي آموزش ها و جايگاه آن در مهارت آموزي، آموزش هاي فني و حرفه اي  نيز بر همين اساس انجام مي شوند.
مدير کل زندان هاي استان در اين بازديد گفت: آموزش مهارت هاي فني و حرفه اي به زندانيان نيز براي ما اهميت ويژه اي دارد چرا كه يادگيري اين مهارت ها مانع بازگشت مجدد اين مددجويان به زندان خواهد شد و افزايش كمي و كيفي آموزش هاي فني و حرفه اي متناسب با بازار كار و علاقه مددجويان مي تواند در جذب آنان اثر بخش باشد و زمينه بازگشت سعادتمندانه آنان به جامعه را فراهم نمايد.
حيدري خاطر نشان کرد: يکي از برنامه هاي تربيت، بحث اشتغال زندانيان است و اگر اشتغال همراه با مهارت آموزي باشد ماندگارتر است.
وي با اشاره به اين که اقدامات تعليمي و تربيتي در حوزه زندان ها يک شاخصه مهم است افزود: آموزش هاي فني و حرفه اي در اولويت قرار دارند چرا که پژوهش هاي ميداني نشان دهنده اين واقعيت بوده زندانياني که دوره هاي مهارت آموزي را پشت سر گذاشته، پس از قبولي در آزمون ها و دريافت مدرک فني و حرفه اي توانسته اند با ايجاد کسب و کار براي خود، به موفقيت دست يابند.
مديرکل زندان هاي استان در پايان  از همکاري و همدلي اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان در توانمند کردن اين قشر جامعه تقدير و تشکر نمود.
 

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها