به گزارش روابط عمومي:

رويکرد جديد آموزش هاي مهارتي با شيوع ويروس کرونا

کد خبر: 72577 تاریخ انتشار: 1399/09/11 13:41:38
نمایش: 423
اخبار
رويکرد جديد آموزش هاي مهارتي با شيوع ويروس کرونا
به گزارش روابط عمومي اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان، راهکارهاي رونق بخشيدن به آموزش هاي مجازي در زمان کرونا در اين اداره مورد نقد و بررسي قرار گرفت.
رئيس اداره آموزشگاه هاي آزاد استان گفت؛ با توجه به شيوع ويروس کرونا در کشور و لطمات جبران ناپذيري که از اين موضوع بر پيکره نظام آموزش و تعليم و تربيت در کشور وارد شد، آموزش هاي فني و حرفه اي نيز از اين رخداد شوم مصون نبوده و متاسفانه استقبال و ارائه خدمات آموزشي به علاقمندان و فراگيران مهارت و فن با کندي در حال اجرا مي باشد.
مرتضي محمديان در ادامه خاطر نشان ساخت، بحران ويروس کرونا نه تنها آموزش، بلکه همه نهادهاي اجتماعي، فرهنگي، سياسي و اقتصادي ما و همه دنيا را غافلگير کرده است. اگر چه پاندمي کرونا، مشکلات زيادي بر تمام شاخصهاي جامعه از جمله سلامت مردم تحميل کرد، اما منجر به شکوفايي برخي قابليت‌ها در کشور شد که از جمله آن مي‌توان به فراگير شدن و رونق يافتن آموزش مجازي در سراسر کشور اشاره کرد.
وي گفت: به نظر ميرسد که آموزش مجازي در کشور ما وارد يک فاز جديدي شده و توجه بيش‌تري به آموزش‌هاي مجازي معطوف شده است.
رئيس اداره آموزشگاه هاي آزاد استان؛ جذابيت، افزايش بهره وري، نامحدود بودن فضاي آموزشي، نداشتن محدوديت زمان و مکان، هماهنگي بيشتر با ذائقه نسل جديد، اصلاح راحت تر مسير يادگيري در شکل و محتوا،  فراگيري گسترده مخاطب، عدم محدوديت تعداد مخاطبان و کاربران، برقراري ارتباط عميق تر با فراگيران، حذف ترددها و هزينه هاي شرکت در دوره هاي آموزشي حضوري، هماهنگي راحت تر فراگيران، کاهش هزينه ها و داشتن سرعت بيشتر را از مهمترين مزاياي استفاده از آموزش مجازي بر شمرد.
در اين نشست که با حضور رئيس اداره آموزش اداره کل، سرپرست مرکز آموزش فني و حرفه اي شهرستان شهرکرد و کانون انجمن هاي صنفي آموزشگاه هاي فني و حرفه اي آزاد استان برگزار گرديد، ارائه آموزش به شيوه مجازي توسط بخش غير دولتي براساس دستورالعمل ابلاغي از سوي سازمان به بحث و تبادل نظر گذاشته شد و مقرر گرديد تا کانون انجمن هاي صنفي استان نسبت به راه اندازي سامانه مديريت يادگيري (Learning Management System)LMS خصوصي اقدامات را انجام داده تا بتوان بخشي از آموزش هاي مهارتي به مخاطبين را در زمان کرونا از اين طريق ارائه گردد.
هم اکنون 210 آموزشگاه هاي فني و حرفه اي آزاد فعال در استان، مشغول ارائه آموزش هاي مهارتي در قالب چهار خوشه خدمات، فرهنگ و هنر، صنعت و کشاورزي مي باشند.
 

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com
 

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها