به گزارش روابط عمومي:

نقش موثر جايگاه زنان در پيشبرد اهداف سازمان آموزش فني و حرفه اي کشور

کد خبر: 72605 تاریخ انتشار: 1399/11/18 08:01:32
نمایش: 366
اخبار
نقش موثر جايگاه زنان در پيشبرد اهداف سازمان آموزش فني و حرفه اي کشور
به گزارش روابط عمومي اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان چهار محال و بختياري طي وبيناري که مدير کل محترم اين اداره کل به مناسبت گراميداشت مقام زن و روز مادر با حضور رئيس محترم سازمان آموزش فني و حرفه اي کشور داشت، ضمن تبريک ميلاد حضرت فاطمه زهرا (س)، فخر بانوان دو گيتي و فرا رسيدن چهل و دومين بهار پيروزي انقلاب اسلامي ايران، به عنوان نماينده مديران کل بانوي کشور از رياست محترم سازمان آموزش فني و حرفه اي کشور به دليل حسن اعتماد ايشان به قشر بانوان شاغل در اين سازمان تشکر و قدرداني نمود.
فرانک کبيري به بررسي روند نقش زنان ايران از دوران باستان تا کنون پرداخت و اظهار داشت: ابتدا نقش بانوان به صورت الهه هاي مختلف بوده و بعد از آن نقش تجارت و بازرگاني و در مواردي نيز در قالب فرمانروايي در جامعه حضور پيدا کرده اند. موضوع مهمي که نقش زنان در ايران را با ساير دوران متمايز مي کند، ظهور دين مبين اسلام مي باشد.
وي در ادامه افزود: نقشي که در کنار نقش هاي همسري و مادري حضرت فاطمه زهرا (س) کمتر ديده شده، نقش علمي ايشان است. افرادي مانند بانو اسماء که از راويان معتبر حديث مي باشد و زير نظر آن حضرت پرورش پيدا کردند. همچنين با رويکردي ديگر ايشان در چهره خطيبي توانمند و ظلم ستيز ديده مي شود که در خطبه فدک آشکارا تاثير کلام ايشان را در اثبات حقانيت ولايت و رساندن اين موضوع به گوش جهانيان شاهد هستيم و يا حضرت زينب (س) که پرچمدار و سفير يک مکتب و ايدئولوژي مي باشد.
کبيري ضمن صحبت از تجلي و تبلور اهميت به نقش زنان جامعه در ديدگاه امام خميني (ره)، به اصل بيست قانون اساسي اشاره کرد و گفت: طبق اين اصل، همه افراد اعم از زن و مرد يکسان در حمايت قانون قرار دارند و از کليه حقوق انساني، اقتصادي، سياسي، اجتماعي و فرهنگي با رعايت موازين اسلام برخوردارند که اين خود نشانگر توجه خاص و ويژه به جايگاه زنان در دوران بعد از انقلاب اسلامي است و آمار نشان مي دهد آموزش بين اين قشر در سطح جامعه رشد حدود 90 درصدي داشته.
ايشان عنوان کرد با حرکت بنياديني که در حوزه بانوان و خانواده در سازمان آموزش فني و حرفه اي کشور تحت عنوان ايجاد چارچوب جهت دسته بندي و تفکيک وظايف بانوان انجام شده، امکان رصد و ارزيابي بيش از پيش فعاليت ها فراهم گرديده است.
مدير کل آموزش فني و حرفه اي استان به مطالبه مواردي که با هم انديشي و نظرات بانوان شاغل در قسمت هاي مختلف سازمان آموزش فني و حرفه اي توسط نمايندگان آنها جمع آوري شده بود، پرداخت که از آن جمله مي توان به موارد زير اشاره کرد:
پيگيري فعاليت رسمي شوراي سياست گذاري بانوان جهت فراهم کردن زمينه حضور موثر در جامعه، فراهم نمودن زمينه تبديل وضعيت استخدامي زنان سرپرست خانوار، بهبود شرايط رفاهي مانند واگذاري زمين، ساخت مجتمع هاي مسکوني، فعال سازي فروشگاه هاي تعاوني، ايجاد زمينه جذب مربيان فرايندي جهت زنان سرپرست خانوار و بد سرپرست، فراهم نمودن زمينه دريافت تسهيلات بدون بهره براي آموزشگاه هاي آزاد به خصوص بانوان فعال در اين زمينه و توجه ويژه به امنيت مربيان که در مناطق خاص خدمت مي کنند.
در پايان وي از کليه مسئولان و همکاران آقا که با ديدگاهي انساني، زمينه همراهي و همکاري با بانوان را فراهم نموده اند، قدرداني کرد.
 

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها