رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور خبر داد: رونمايي از سبك جديد اجراي آموزش هاي فني و حرفه اي

کد خبر: 743 تاریخ انتشار: 1393/11/11 17:49:12
نمایش: 1422
اخبار
رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور خبر داد: به زودي از سبك جديد اجراي آموزش هاي فني و حرفه اي رونمايي مي شود.
به گزارش پيك مهارت آنلاين، به نقل از روابط عمومي سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور، دكتر كورش پرند، معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي و رييس اين سازمان در نشست امضاي تفاهم نامه همكاري با سازمان سما،  روز شنبه مورخ 11/11/93 با اعلام اين خبر افزود: اجراي بخشي از آموزش هاي مهارتي، تحت سيستم آموزش هاي مجازي در برنامه اين سازمان است.
دكتر پرند در ادامه بيان  داشت: در اجراي اين سبك آموزشي علاوه بر اين كه بيش از 10 مجموعه تخصصي كه به صورت مشاركتي با سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور همكاري خواهند داشت، در حدود 700 مركز آموزش فني و حرفه اي ثابت اين سازمان (مراكز آموزشي دولتي) و چهارده هزار آموزشگاه فني و حرفه اي آزاد كشور نيز وارد خواهند شد.
رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور بيان داشت: اين سبك آموزشي، آموزش هاي سبك زندگي تا آموزش هاي مهارتي را دربر مي گيرد و شامل دو نوع آموزش آموزش  هاي صرف  مجازي و آموزش هاي تركيبي (آموزش هاي مجازي و حضوري) هستند.
معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در ادامه از برگزاري آزمون هاي بين المللي به صورت حرفه اي توسط اين سازمان در داخل كشور خبر داد و افزود: اجراي آزمون هاي بين المللي گامي مؤثر براي اعزام نيروي كار به خارج از كشور است.
وي بيان داشت: براساس تعامل با چندين شرکت برگزاري آزمون هاي بين المللي در دنيا اين آزمون ها به زودي در ايران برگزار مي شود.
دكتر پرند با بيان اينکه اين آزمون ها به صورت رايانه اي و کتبي برگزار مي شود تاکيد کرد: متقاضيان کار در خارج از كشور نيازي به سفرهاي خارجي براي شركت در آزمون و اخذ مدارک بين المللي نخواهند داشت.
رئيس سازمان آموزش فني و حرفه اي  كشور افزود:  براي كار در برخي از رشته ها مانند برنامه نويسي و فناوري اطلاعات نيازي به خروج از کشور نيست و اين خدمات به صورت دور کاري در داخل كشور انجام مي شود.
دكتر پرند در ادامه با اشاره به 4 ميليون و پانصد هزار نفر جمعيت دانشجويي كشوربيان داشت: 66 درصد هرم دانشجويي  كشور به مقطع كارشناسي اختصاص دارد به طوري كه به ازاي هر 3 نفر كارشناس يك كاردان در كشور وجود دارد و اين نسبت بايد1 كارشناس به 5 تكنسين باشد.
رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور افزود: اين در حالي است كه شرايط براي جذب اين كارشناسان در بازار كار وجود ندارد.
دكتر پرند با بيان اين كه رشته هاي دانشگاهي متناسب با نياز بازار كار كشور نيست از تصويب سه طرح اشتغالزايي اين سازمان در جلسه شوراي عالي اشتغال كشور مورخ 3/9/93 خبر داد.
وي بيان داشت: يكي از طرح هاي ياد شده طرح  ارتقاي شايستگي هاي حرفه اي دانشجويان و فارغ التحصيلان دانشگاهي با تأكيد بر اشتغال پايدار و با هدف رفع نياز بازار كار كشور به نيروي متخصص است.
دكتر پرند  در ادامه از طراحي و تدوين 10 زير مدل براي توانمندسازي و ارائه آموزش هاي مهارتي به دانشجويان و فارغ التحصيلان دانشگاهي خبر داد و بيان داشت: اين مدل هاي آموزشي در كشور اجرا شده و بايد در مقياس مناسب توسعه يابد.
رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور ادامه داد: مخاطبان اجراي طرح ياد شده دو گروه دانشجويان و فارغ التحصيلان دانشگاهي هستند.
دكتر پرند بيان داشت: يكي از اين زير مدل هاي آموزشي اجراي طرح كارآموزي نوين براي دانشجويان است كه اين آموزش ها از مهارت هاي نرم تا تخصصي را در بر مي گيرد و طرح موفقي بوده است.
وي افزود: از نمونه هاي اجرايي آن مي توان به  اجراي طرح کارآموزي دانشجويان در دانشگاه صنعتي سهند تبريز با همكاري اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان آذربايجان شرقي اشاره كرد.
معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در ادامه بيان داشت: زير مدل آموزشي ديگر اجراي طرح كارورزي براي فارغ التحصيلان دانشگاهي است و شامل ارائه آموزش هاي مهارتي مبتني بر محيط كار  براي کسب تجربه در محيط کار واقعي است.
رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور افزود: اجراي آموز ش هاي مهارتي در مراكز آموزش جوار دانشگاهي(ASD) يكي ديگر زير مدل هايي است كه در اجراي طرح توانمندسازي دانشجويان در راستاي تحقق شعار هر دانشجو يك مهارت به كار گرفته مي شود.
وي همچنين از اجراي الگوي آموزشي بازار محور؛ آموزش- توليد – بازاريابي و فروش توسط سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور، معاون توسعه اشتغال و كارآفريني وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي، صندوق مهر امام رضا (ع) و سرمايه گذاران  يا تعاوني ها و يا سازمان هاي مردم نهاد  و ....خبر داد.
معاون وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي با اشاره به اينکه الگوي آموزش بازار محور مراحل قبل، حين و پس از توليد را شامل مي شود بيان داشت: طراحي محصولات، تهيه مواد و منابع اوليه، تسهيلات بانکي، آموزش هاي فني و حرفه اي تخصصي و آموزش هاي نرم بايد پيش از توليد در نظر گرفته شود.

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها