به گزارش روابط عمومي:

حضور مديرکل آموزش فني و حرفه اي استان چهارمحال و بختياري در برنامه روز نو سيماي جهانبين

کد خبر: 75129 تاریخ انتشار: 1399/12/25 12:20:53
نمایش: 400
اخبار
حضور مديرکل آموزش فني و حرفه اي استان چهارمحال و بختياري در برنامه روز نو سيماي جهانبين
به گزارش روابط عمومي اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان، مدير کل اين اداره با حضور در برنامه زنده روز نو از شبکه استاني جهان بين در مورد کتاب ز پود محنت و تار محبت که به قلم ايشان مي باشد، صحبت نمود.
کبيري اظهار داشت: يکي از هنرهاي سنتي، گليم بافي است که ريشه و قدمتي کهن تر از قالي دارد و بي مناسبت نيست که ايران را خاستگاه بافت قالي و گليم بدانيم، چرا که يافته هاي منطقه پازيريک مويد اين مطلب است.
وي بر مهارت بافت گليم در استان اشاره کرد و در ادامه افزود: منطقه چهار محال و بختياري که بستر مناسبي براي کشاورزي، دامپروري و در نهايت توليد مواد اوليه مورد نياز اين دست بافته ها بوده و از نظر جغرافيايي نيز در نزديکي سرزمين کهن شوش واقع شده، توانسته جايگاه مناسبي براي خلق آن ها باشد.
ايشان در ادامه بيان داشت: اين کتاب در پنج فصل گردآوري شده که فصل اول درباره جغرافيا، تاريخ و فرهنگ استان، فصل دوم تاريخچه بافت گليم در جهان و ايران و نحوه رنگرزي خامه به صورت سنتي و فصل سوم معرفي ابزار و وسايل کار مي باشد.
در فصل چهارم، گليم باف هاي استان از لحاظ کاربرد مورد بررسي قرار گرفته اند و در فصل آخر به معرفي نقوش به کار رفته در گليم ها و نمونه هاي مشابه آن در سفالينه هاي پيش از تاريخ پرداخته شده است.
مدير کل اداره آموزش فني و حرفه اي استان گفت: تاکيد و توجه رويکرد فعلي اين اداره بر ظرفيت هاي بومي و سنتي استان است که در همين راستا و همچنين نياز روز بازار کار، دوره هاي آموزشي در حوزه هاي مختلف اجرا مي گردد.
 

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com
 

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها