به گزارش روابط عمومي:

آموزش،سرمايه اي مکمل سرمايه مالي در راستاي کاهش معضل بيکاري

کد خبر: 75136 تاریخ انتشار: 1400/01/21 12:27:14
نمایش: 380
اخبار
آموزش، سرمايه اي مکمل سرمايه مالي در راستاي کاهش معضل بيکاري
 
طي ديداري که مدير کل اداره آموزش فني و حرفه اي استان چهار محال و بختياري با رئيس محترم سازمان مديريت و برنامه ريزي داشت به بررسي جايگاه موثر آموزش هاي فني و حرفه اي در تعالي سطع جامعه پرداخته شد.
مدير کل اداره آموزش فني و حرفه اي استان ضمن استقبال از ايجاد و تصويب رشته هاي جديد دانشگاهي در مقاطع مختلف مانند هنر و صنايع شيشه در مقطع کارشناسي ارشد اظهار داشت: در جلسه شوراي عالي انقلاب فرهنگي جهت پيوند بيشتر ميان دانشگاه و مراکز فني و حرفه اي پيشنهاد مشخص شدن ميزان تدريس مباحث تئوري و عملي داده شد که مقرر گرديد بررسي شود.
به گزارش روابط عمومي اين اداره کل، کبيري گفت: لزوم سرعت و تطابق با تحولات اجتماعي بسيار مهم مي باشد و آموزش ها بايد با توجه به تغيير نياز روز جامعه انجام پذيرد.
ايشان در ادامه افزود: در هر زمينه اي اقدام به موقع بعد از پژوهش، مطالعه و شناسايي باعث رسيدن به نتيجه مطلوب خواهد شد.
معاون اداري و پشتيباني نيز به ناتمام بودن طرح هايي از سال 1386 مانند مرکز ارتقا مهارت آموزش فني و حرفه اي شهرک هاي صنعتي شهرکرد و بروجن و مرکز آموزش فني و حرفه اي شلمزار اشاره کرد و خواستار در نظر گرفتن اعتبارات لازم جهت تکميل اين پروژه ها شد.
معاون آموزش، پژوهش و برنامه ريزي اين اداره کل گفت: مبناي رفع مشکلات اقتصادي و بيکاري در جامعه بر پايه آموزش مهارت ها مي باشد و بسياري از آسيب هاي اجتماعي ريشه در نداشتن مهارت افراد جامعه دارد.
وي با اشاره به انعقاد تفاهم نامه بين رئيس محترم سازمان آموزش فني و حرفه اي کشور و استاندار محترم عنوان کرد: جهت راه اندازي و تجهيز مراکز آموزشي تخصصي جوش هفشجان، کشاورزي و گياهان دارويي و گردشگري و هتل داري نياز به جذب اعتبارات لازم مي باشد.
رئيس محترم سازمان مديريت و برنامه ريزي بيان نمود: با توجه به اين که استان چهار محال و بختياري جزء استان هاي با نرخ بيکاري بالا در سطح کشور است، مي توان با سرمايه آموزش در کنار تامين منابع مالي زمينه لازم جهت ايجاد فرصت هاي شغلي را فراهم نمود.
وي ادامه داد: با سرمايه گذاري بر آموزش مهارت ها مي توان هرچه سريع تر مشکل بيکاري در استان را برطرف نمود که لازمه آن هماهنگي بيش از پيش مراکز و موسسات آموزشي مانند آموزش و پرورش، دانشگاه ها و فني و حرفه اي مي باشد.
در پايان ايشان ضمن تقدير از عملکرد موثر اداره کل آموزش فني و حرفه اي گفت: شاهد تحولات مثبت و چشمگيري در حوزه هاي مختلف فعاليت اين اداره کل هستيم و اميد است با توجه به تغيير رويکرد به آموزش هاي تخصصي مهارت بر اساس نياز روز جامعه و ظرفيت و پتانسيل هاي استان، گام هاي موثري در راستاي رفع مشکل بيکاري برداشته شود.
 

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها