به گزارش روابط عمومي:

تغيير رويکرد اداره کل آموزش فني و حرفه اي بر اساس ظرفيت هاي درون استاني جهت برون رفت استان از معضل بيکاري

کد خبر: 75137 تاریخ انتشار: 1400/01/25 13:54:08
نمایش: 357
اخبار
تغيير رويکرد اداره کل آموزش فني و حرفه اي بر اساس ظرفيت هاي درون استاني جهت برون رفت استان از معضل بيکاري
به گزارش روابط عمومي اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان، جلسه اي با حضور مدير کل اين اداره و رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان تشکيل گرديد.
کبيري خاطرنشان کرد: هدف اين اداره کل انجام علمي آموزش هاي بنيادي مي باشد.
وي ادامه داد: در چند حوزه نياز است تا از تجربيات کارشناسان سازمان جهاد کشاورزي استان استفاده گردد و در قالب تفاهم نامه هايي زمينه همکاري بيشتر فراهم شود.
مدير کل اداره آموزش فني و حرفه اي استان ضمن اشاره به تفاهم نامه امضا شده بين رئيس محترم سازمان آموزش فني و حرفه اي کشور و استاندار محترم گفت: از موارد اين تفاهم نامه راه  اندازي مراکز آموزشي تخصصي گياهان دارويي و ماهيان سردآبي مي باشد و اين اداره کل آمادگي دارد تا علاوه بر آموزش هاي لازم به افراد فعال در اين حوزه به صورت رايگان، گواهينامه با اعتبار  بين المللي ارائه دهد.
در ادامه کبيري افزود: در حوزه پرورش زنبور عسل و بادام سامان نيز مي توان از نيروهاي ماهر و متخصص معرفي شده توسط سازمان جهاد کشاورزي به عنوان مربي بهره برد.
رئيس محترم سازمان جهاد کشاورزي استان در ابتدا از تغيير رويکرد صرفا صنعتي اين اداره کل به فعاليت و توجه در ساير حوزه هاي ديگر به خصوص کشاورزي قدرداني نمود.
وي گفت: با وجود آموزش هاي صورت گرفته در اين سازمان از طريق مرکز آموزش و ترويج و نظام مهندسي کشاورزي به آموزش هاي استاندارد هم به لحاظ طول دوره و هم محتوا نياز است که اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان مي تواند کمک شاياني در اين زمينه باشد.
ايشان بيان کرد: مجوعه جهاد کشاورزي به دليل تجربه اجرايي قابل توجهي که دارد ظرفيت تدوين استانداردهاي آموزشي جديد را دارا مي باشد.
ابراهيمي اظهار داشت: در استان حدود 400 گونه گياهان دارويي وجود دارد که نياز به کشت و تکثير دارند و همه اين موارد مستلزم تدوين و اجراي استانداردهاي آموزشي با شيوه هاي نوين است.
وي ادامه داد: برندسازي يکي از مهم ترين ابعاد هر کسب و کار مي باشد که مي تواند به فعالان حوزه کشاورزي در عرضه بهتر محصولات کمک کند.
رئيس محترم سازمان جهاد کشاورزي گفت: در استان حدود 500 توليد کننده شيلات وجود دارد و در زمينه هاي مختلف توليد و پرورش نياز به آموزش هاي لازم بر اساس يک چارچوب مشخص است که اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان مي تواند با ارائه اين آموزش ها همکاري خوبي با اين سازمان داشته باشد.
در پايان وي افزود: تغيير رويکرد اداره کل آموزش فني و حرفه اي بر اساس ظرفيت هاي درون استاني يک راهکار جهت برون رفت استان از معضل بيکاري مي باشد.
 
 

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها