به گزارش روابط عمومي:

تعامل بين بخش تئوري و حوزه علمي در راستاي ورود دانشجويان به بازار کار

کد خبر: 75146 تاریخ انتشار: 1400/02/19 12:11:44
نمایش: 280
اخبار
تعامل بين بخش تئوري و حوزه عملي در راستاي ورود دانشجويان به بازار کار
 
در جلسه اي که با حضور مدير کل اداره آموزش فني و حرفه اي استان و رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد شهرکرد در اين دانشگاه برگزار شد، کبيري از تغيير رويکرد آموزش ها در دانشگاه آزاد اسلامي به اهميت جايگاه مهارت تشکر و قدرداني نمود.
ايشان خاطر نشان کرد: با توجه به نرخ بالاي بيکاري در استان، اولين دپارتمان کسب و کار استان راه اندازي شد و اين آمادگي وجود دارد تا مهارت هاي لازم در اين زمينه به دانشجويان دانشگاه جهت ورود به بازار کار بعد از تحصيل آموزش داده شود.
وي در ادامه افزود: اين اداره کل با داشتن کارگاه هاي مجهز مي تواند براي برگزاري دوره هاي خاص آنها را در اختيار دانشگاه قرار دهد.
مدير کل اداره آموزش فني و حرفه اي اظهار داشت: اولويت هاي آموزشي در اين اداره کل بر اساس اطلاعات ارائه شده از طريق طرح تکاپو در استان پايه گذاري شده است.
کبيري ادامه داد: علاوه بر استفاده از ظرفيت هاي بومي و فرهنگي فعلي استان نبايد از ديدگاه آينده پژوهي غافل شد.
وي بيان کرد: اولويت هاي استان با توجه به ظرفيت هاي هر شهرستان مشخص شده و با نگاه عدالت محور به آموزش در سطح استان، دپارتمان هاي مختلف مانند نما و صنعت ساختمان سامان، جوش هفشجان و نمد شهرکرد راه اندازي شد و به زودي دپارتمان هاي گردشگري، لباس هاي محلي لردگان، ماهيان سردآبي اردل و گياهان دارويي به بهره برداري خواهند رسيد.
در ادامه معاون آموزشي اداره کل به تفاهم نامه بسته شده بين دانشگاه آزاد  اسلامي و اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان تحت عنوان راه اندازي مرکز مديريت مهارت آموزي و مشاوره شغلي دانشجويان اشاره کرد و گفت: با جايگاه علمي دانشگاه و ظرفيت فني و حرفه اي در حوزه عملي و مهارت آموزي مي توان گام هاي موثري در راستاي کاهش بيکاري استان برداشت.
رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد شهرکرد عنوان کرد: اين دانشگاه با وجود اعضاي هيات علمي در رشته هاي مختلف مانند ماهيان سردآبي مي تواند همکاري خوبي با فني و حرفه اي داشته باشد.
وي در ادامه اضافه کرد: اسب هاي پرورش يافته در اين استان با توجه به داشتن ارتفاع زياد منطقه از نظر جغرافيايي، جز بهترين اسب هاي قدرتي هستند و دانشگاه در خصوص آموزش پرورش اسب در شهرکرد آمادگي خود را اعلام مي نمايد که با استقبال مدير کل اداره آموزش فني و حرفه اي روبرو شد.
معاون آموزش و تحصيلات تکميلي دانشگاه نيز گفت: اين دانشگاه در کنار دوره هاي آموزشي به دنبال برگزاري دوره هاي تکميلي است که اين مساله رابطه با فني و حرفه اي را عميق تر خواهد کرد.
معاون آموزش هاي عمومي و مهارتي بيان کرد: در سيستم دانشگاه آزاد اسلامي يک نظام فني و حرفه اي در حال شکل گيري است که از پيامدهاي آن مي توان به راه اندازي دانشکده کارآفريني در آينده نزديک اشاره نمود.
معاون اداري مالي دانشگاه نيز برگزاري استارت آپ و ايده شوها را راهکاري جهت ايجاد فضاي بيشتر همکاري با فني و حرفه اي دانست.
در پايان کبيري پيشنهاد تورهاي مهارتي جهت بازديد از ظرفيت هاي خوب دانشگاه آزاد اسلامي و اداره کل آموزش فني و حرفه اي را داد. 
 
 

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها