به گزارش روابط عمومي:

اعتلاي فرهنگ بومي استان با توسعه و ترويج صنايع دستي

کد خبر: 75161 تاریخ انتشار: 1400/03/25 12:37:29
نمایش: 334
اخبار
اعتلاي فرهنگ بومي استان با توسعه و ترويج صنايع دستي
در هفته صنايع دستي از اعضاي کارگروه صنايع دستي بنياد نخبگان و فعالان اين حوزه قدرداني شد.
رئيس کارگروه صنايع دستي بنياد نخبگان، کبيري، بيان نمود: اميدواريم در آينده زمينه ديدارهاي بيشتري با هنرمندان، صنعتگران و خلاقان صنايع دستي فراهم گردد.
مدير کل اداره آموزش فني و حرفه اي استان اظهار داشت: با توجه به اين که در هر جامعه توسعه فرهنگ مي تواند باعث پيشرفت و شکوفايي اقتصاد شود، وجود ظرفيت هاي فرهنگي در استان نيز به رشد اقتصاد منطقه کمک شاياني خواهد نمود.
کبيري ضمن اشاره به جايگاه صنعت توريسم در شکوفايي اقتصاد جهاني، پتانسيل خوب گردشگري در استان را عنوان کرد و با مقايسه اي بين آويزه هاي تزئيني و سنتي استان با دريم کچرهاي اروپايي ادامه داد: استفاده از آويزه هاي تزئيني و سنتي در طراحي داخلي نمونه اي از تلفيق فرهنگ بومي و زندگي مدرن امروزي مي باشد.
ايشان به هنرهاي نمدمالي، قالي و گيوه بافي در شهرکرد، قالي زيگلر فرخ شهر، قالي يلمه بروجن، سرانداز بافي اردل و کيار، عروسک هاي سنتي فارسان و سنگ تراشي در هفشجان اشاره کرد و زنده نگه داشتن هنر هاي بومي هر منطقه و جايگاه افراد فعال در اين حوزه را يادآور شد.
 در پايان لوح سپاسي به مدير کل اداره آموزش فني و حرفه اي استان از طرف مدير کل اداره ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي به خاطر ترويج و توسعه صنايع دستي اهدا گرديد.
 

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها