بازديد کارکنان آموزش فني و حرفه اي استان از گنجينه آموزش و پرورش بمناسبت دهه مبارک فجر

کد خبر: 752 تاریخ انتشار: 1393/11/19 08:20:51
نمایش: 1332
اخبار
به گزارش روابط عمومي اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان چهارمحال .و بختياري ، کارکنان اداره کل و مرکز آموزش فني و حرفه اي شهرکرد به مناسبت دهه مبارک فجر از موزه و گنجينه آموزش و پرورش استان بازديد نمودند.
در اين بازديد زماني پور راهنماي اين موزه، به معرفي تاريخچه ي مختصري از آثار تاريخي، لوازم تعليم و تربيت، کتب و عکس هاي تاريخي از قبل از پيروزي انقلاب اسلامي در استان پرداخت و اضافه کرد اين موزه در دو طبقه و شامل بخشهاي مختلف و متنوعي مي باشد.
وي افزود پيشينه تاريخي تعليم و تربيت از دوره قاجاريه تا كنون در گنجينه آموزش و پرورش استان حفظ و نگهداري مي‌شود.
وي وجود ۳۰۰۰ جلد كتاب درسي قديمي از سال ۱۳۰۷ هجري شمسي به بعد، تصاوير مربوط به مكتب خانه هاي قديمي و بزرگان تعليم و تربيت استان ، تصاوير نخستين مدارس موجود استان، مدارك و اسناد آموزش و پرورش در ادوار مختلف ، معرفي وسايل چاپ، نگارش و روشنايي قديمي در دوره ي قاجاريه تا روزگار حاضر ، را از جمله مهم ترين اشياء موجود در گنجينه آموزش و پرورش استان به شمار آورد.
در قسمت ديگري از اين موزه کتب درسي و نسخه هاي خطي قرآن کريم به همراه کتب تاليفي مولفان برجسته استان به نمايش گذاشته شده بود .
در بخش اسناد انقلاب اسلامي اين موزه ، عکس و تصاوير مربوط به دوران شاهنشاهي و تصاويراعتراضات و تظاهرات مردمي آن دوران  در شهرهاي شهرکرد و بروجن از آثار موجود در اين موزه  بود.

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها