نشست مدير کل دفتر کاهش آسيب هاي اجتماعي سازمان آموزش فني و حرفه اي کشوربا معاون سياسي امنيتي استانداري استان چهارمحال و بختياري

کد خبر: 765 تاریخ انتشار: 1393/12/06 19:13:20
نمایش: 973
اخبار
به گزارش روابط عمومي اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان چهارمحال و بختياري ، دکتر جلايي‌فر مدير دفتر کاهش آسيب‌هاي اجتماعي سازمان آموزش فني و حرفه‌اي کشور در نشستي با حضور معاون سياسي امنيتي استانداري استان  و مدير کل آموزش فني و حرفه اي استان به تشريح برنامه هاي سازمان در راستاي توانمندسازي اقشار آسيب‌پذير و در معرض آسيب‌هاي اجتماعي پرداخت.
در اين نشست تقي پور مدير کل آموزش فني و حرفه اي استان ضمن تقدير از تعامل سازنده استانداري با اين اداره کل ، به بيان گزارشي از روند آموزشهاي ارائه شده در راستاي کاهش آسيب هاي اجتماعي پرداخت.
وي در ادامه با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاري با کميته امداد امام خميني (ره)  ، بهزيستي ، اداره زندانها و ... با هدف توانمند سازي اقشار آسيب پذير ، افزود همکاري مثبتي بين ادارات متولي وجود دارد که اميد است با برنامه ريزي هاي صورت گرفته ، در سالهاي آتي گسترده تر ادامه يابد.
در ادامه دکتر جلايي فر مديرکل دفتر کاهش آسيب‌هاي اجتماعي سازمان آموزش فني وحرفه‌اي کشور با اشاره به آسيبها و مشکلات موجود ضمن بيان اينکه پيشگيري بهتر از درمان است به نقش آموزشهاي مهارتي در توانمند سازي اقشار آسيب پذير جامعه در راستاي اشتغال زايي و خود کفايي افراد اشاره نمود و افزود برنامه ريزي اجراي دوره هاي آموزشي متناسب در اين حوزه ضمن  تسهيل در فراگيري آموزشهايي مهارتي و فني و حرفه اي و افزايش اثربخشي اين آموزشها باعث نهادينه سازي آموزشهاي مهارتي به عنوان يکي از موثرترين راهکارهاي يشگيري و کاهش آسيبهاي اجتماعي در جامعه است.
وي افزود دوره هاي آموزشي بايد با هدف تاکيد بر تغيير نگرش افراد آسيب پذير ، ايجادعزت نفس با تکيه بر توانمند سازي و در قالب انعقاد تفاهم نامه هاي همکاري بين دستگاه هاي اجرايي ذيربط صورت گيرد و با برنامه ريزي مناسب اين افراد را جهت حضور در مراکز و کارگاههاي آموزش فني و حرفه اي تشويق شوند.
مرادي معاون سياسي امنيتي استاندار ضمن تقدير از فعاليتهاي سازمان آموزش فني و حرفه اي ، بخصوص در راستاي توانمند سازي افراد در معرض آسيب ، لزوم تعامل و همکاري بين بخشي را يادآور شد و افزود فعاليتهاي ادارات تا زمانيکه در قالب يک طرح کلي و با تعريف هدف مشخص قرار نگيرد نمي تواند ثمر بخش باشد و بايد ضمن پرهيز از فعاليتهاي يک سويه و جزيره اي ، همکاري بين بخشي جهت تحقق اهداف در اين حوزه صورت گيرد. 

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها