برگزاري کارگاه اتوماسيون و ابزار دقيق براي اولين بار در استان در مرکز آموزش فني و حرفه اي شهرکرد

کد خبر: 772 تاریخ انتشار: 1393/12/10 16:52:27
نمایش: 1329
اخبار
به گزارش روابط عمومي مرکز آموزش فني و حرفه اي شهرکرد، دوره آموزشي اتوماسيون و ابزاردقيق براي اولين بار در استان در اين مرکز برگزار گرديد.
احمدرضا بني شريف، مربي اين دوره با اشاره به استقبال و درخواست هاي مکرر دانشجويان براي تشکيل اين دوره افزود اين دوره براي دانشجويان و دانش آموزان با داشتن اطلاعات پايه از رشته هاي مهندسي برق و مکانيک بسيار مفيد مي باشد.
وي با اشاره به جايگاه اتوماسيون هاي صنعتي در کارخانجات و صنعت کشورهاي در حال توسعه و پيشرفته افزود در بسياري از موارد که اپراتورهاي انساني قادر به کنترل و تنظيمات دستگاه هاي صنعتي نيستند، اين نقش توسط کنترلر هاي صنعتي انجام مي شود که با اتوماسيون هاي صنعتي مختلف کار مي کنند و براي مهندسين صنايع آشنايي با طرزکار کنترلر ها ضروري مي باشد.
وي بيان کرد ابزار دقيق در حقيقت زير ساخت يک سيستم کنترل و اتوماسيون را تشکيل ميدهند و شامل ابزاري نظير : انواع کنترلر ، نشاندهنده ، ترانسميتر، رکوردر و… ميباشند که اين ابزار وظيفه اندازه گيري ، انتقال ، نمايش ، ثبت و کنترل پارامترهاي مهم فيزيکي نظير دما ، فشار، فلو ، سطح مايعات و … را در پروسه هاي صنعتي به شکلي دقيق بر دوش دارند. همان گونه که از اسم اتوماسيون بر مي آيد حوزه اتوماسيون صنعتي در بر گيرنده گستره وسيعي از تجهيزاتي است که وظيفه اتوماتيک کردن را در صنعت به دوش دارند . تجهيزاتي نظير کنترل کننده هاي منطقي قابل برنامه ريزي يا اصطلاحاً (PLC)، انواع کنترل دور ، شفت اينکودر ، و سنسور هاي پراکسيميتي را ميتوان در اين حوزه دسته بندي کرد .
وي خاطر نشان کرد در اين دوره تلاش شده کليه مهارتهايي که با استفاده از تکنولوژي کامپيوتر و نرم افزار در اختيار برق صنعتي قرار گرفته است و موجب پيدايش خطوط جديد کنترل گرديده اند ، به کارآموزان ارائه شود.
 

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها