برگزاري جشن اشتغال مهارت آموختگان زن با شعار توسعه متوازن به مناسبت هفته گراميداشت مقام زن در اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان

کد خبر: 800 تاریخ انتشار: 1394/01/24 16:06:50
نمایش: 943
اخبار
به گزارش روابط عمومي اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان، به مناسبت هفته گراميداشت مقام زن، جشن اشتغال مهارت آموختگان زن با شعار توسعه متوازن در سالن اجتماعات اين  اداره کل برگزار گرديد.
محمود تقي پور مدير کل آموزش فني و حرفه اي استان، با تبريک ميلاد پر خير و برکت حضرت زهرا و گراميداشت مقام زن، به ميهمانان و حاضران در جلسه تبريک و خير مقدم عرض کرد و هدف از اين جشن اشتغال را علاوه بر پاسداشت مقام زن و تعظيم شعائر، معرفي اشتغال يافتگان و مهارت ديدگان زن با شعار توسعه متوازن بيان کرد تا الگوهاي موفقي براي جوانان باشند.
وي از عملياتي کردن برنامه هاي اشتغال بانوان خبر داد و با اشاره به انتخاب استان در سفر رياست محترم جمهور به استان، به عنوان قطب گردشگري کشور، از رونمايي از وبسايت گردشگري و جاذبه هاي استان و خصوصا شهرستان کيار خبر داد که همراه با ارائه آموزش  دوره خبرنگاري گردشگري، براي اولين بار در سطح کشور در سازمان آموزش فني و حرفه اي و اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان برگزار گرديد.
 در ادامه اين برنامه ، سيامک سليماني دشتکي  معاونت پشتيباني و توسعه منابع انساني استانداري، در خصوص اشتغال بانوان تاکيد نمود و افزود متاسفانه سهم بانوان در اشتغال جامعه کنوني ما بسيار کم مي باشد و ضروري است که درعرصه اشتغال، خودباوري و کارآفريني به نقش بانوان اهميت بيشتري داده شود. وي افزود اشتغال بانوان در زمينه ي مشاغل خانگي بسيار حايز اهميت مي باشد و بهره مندي از پتانسيل هاي بالقوه آنان مستلزم توجه بيشتر به اين حوزه مي باشد.
وي همچنين با اشاره به سهم بانوان در تسهيلات اشتغال، خواستار تعيين سهم متعادل با آقايان به دور از هرگونه تبعيض و تفاوت شد.
در ادامه سرکار خانم دوستي،  مشاور استاندار و مديرکل دفتر امور بانوان و خانواده  استاندار،  به ايراد سخن پرداخت و به اهميت نقش زنان در شاخص هاي توسعه کشور اشاره کرد و گفت اين توسعه بايد متوازن و متعادل باشد تا بتواند در سايه حرکت هدفمند تمام بخش‌هاي جامعه را شامل گردد.
دوستي با تکيه بر نقش اساسي زنان در خانواده، تسريع مسير توسعه را مستلزم ارائه آموزش از دوران بدو تولد دانست و خواستار استمرار آين آموزش ها شد.
ايشان با اشاره به تاثير چشم گير و قابل توجه زنان در توسعه جامعه، اين نقش را بسيار پر رنگ و حايز اهميت دانست و اشتغال و کارآفريني در جامعه را فراتر از استخدام و انتصاب در پست هاي اداري و دستگاه هاي دولتي بيان کرد.
وي توانمند سازي بانوان را نقطه عطفي براي اشتغال و توسعه کشور دانست و پيشبرد مهارت آموزي بانوان را در رشته هاي فني و مشاغل خانگي متناسب با بازار روز زمينه ساز اين امر دانست.
سپس دوستي با تبريک گراميداشت مقام زن و  ميلاد دخت نبي اکرم، حضرت فاطمه زهرا(س) به سخنان خود پايان داد.
در ادامه اين برنامه دو نفر از کارآفرينان برتر استان ضمن تشريح طرح هاي اجرا شده ، به بيان ترفند هاي راه اندازي و توسعه کسب و کار پرداختند.
در انتهاي برنامه نيز از کارآفريناني که با بکار گيري مهارتهاي فني و حرفه اي ، موجبات ايجاد اشتغال را براي خود و ديگران ايجاد نموده بودند ، تقدير شد.
 

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها