بازديد معاونت پشتيباني و توسعه منابع انساني استانداري از نمايشگاه دستاوردهاي بانوان مهارت ديده

کد خبر: 802 تاریخ انتشار: 1394/01/26 11:00:08
نمایش: 1322
اخبار
به گزارش روابط عمومي اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان، معاونت پشتيباني و توسعه منابع انساني استانداري از نمايشگاه دستاوردهاي بانوان مهارت ديده که در محل اين اداره کل برپا گرديد رونمايي و بازديد کرد.
سيامک سليماني ، درحاشيه بازديد و افتتاح اين نمايشگاه در خصوص اشتغال بانوان بيان کرد  با توجه به سهم جمعيتي زنان در جامعه  توجه به آموزش و اشتغال اين قشر ضروري است ومتاسفانه سهم بانوان در اشتغال جامعه کنوني ما بسيار کم مي باشد که مي بايست درعرصه اشتغال با تکيه بر ملاک هاي خودباوري و کارآفريني به نقش بانوان اهميت بيشتري داده شود.
 
سليماني با اشاره به کاهش درصد اشتغال زنان درسرشماري سال 90 گفت: در سرشماري سال 85 ميزان اشتغال زنان 14.5درصد بود که اين آمار درسال 90 به 10.5درصد رسيده است که عدم برنامه ريزي به منظور ايجاد اشتغال زنان و عدم تناسب رشته هاي تحصيلي و فارغ التحصيلان با بازار کار و فرصتهاي شغلي را از مهمترين دلايل کاهش ميزان اشتغال زنان دانست.
 
وي افزود: بايد زمينه توانمندسازي و مهارت آموزي زنان افزايش يابد تا زنان و جوانان براي اشتغال متکي به دولت نباشند.
 
 وي همچنين اضافه کرد اشتغال بانوان در زمينه ي مشاغل خانگي بسيار حايز اهميت مي باشد و بهره مندي از پتانسيل هاي بالقوه آنان مستلزم توجه بيشتر به اين حوزه مي باشد.
سليماني زن را ريحانه هستي معرفي کرد و ضمن تبريک  ميلاد پر خير و برکت ريحانه نبي، حضرت فاطمه زهرا(س) و گراميداشت هفته مقام زن گفت: زنان مظهر جمال الهي هستند و از اين‌رو است که توجه به زن جايگاه ويژه‌اي در اسلام دارد.
وي همچنين با اشاره به سهم بانوان در فعاليت هاي اجتماعي و وام هاي اشتغال، با آموزش‌هاي مهارتي شغلي لازم به زنان و تلاش براي حضور هرچه بيشتر زنان در عرصه‌هاي کار در جامعه، خواستار تعيين سهم متعادل با آقايان به دور از هرگونه تبعيض و تفاوت جنسيتي شد.
 

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها