برگزاري نمايشگاه هفته مشاغل اداره کل آموزش و پرورش با همکاري اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان در مدارس

کد خبر: 819 تاریخ انتشار: 1394/02/08 11:57:40
نمایش: 1377
اخبار
به گزارش روابط عمومي اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان چهارمحال و بختياري ، به مناسبت هفته مشاغل، نمايشگاه معرفي مشاغل با همکاري اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان برگزار گرديد.
در آيين افتتاحيه اين نمايشگاه، آماره رياست اداره آموزش، پژوهش و برنامه ريزي اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان ضمن ابراز تشکر از همکاري مشترک در برپايي اين نمايشگاه بيان داشت: همه ساله  در ارديبهشت ماه ، نمايشگاهي به منظور معرفي دستاوردها و رشته هاي تحصيلي مختلف براي مخاطبين و دانش آموزان در مقطع اول متوسطه برگزار مي گردد تا زمينه ساز انتخاب رشته  آگاهانه در ميان آنها باشد.
وي افزود آشنايي با مشاغل مختلف اين امکان را به دانش آموزان مي دهد تا متناسب بااستعداد،توانايي،رغبت ،هوش وعلائق خود نسبت به انتخاب رشتة تحصيلي مناسب که منجر به انتخاب شغل مورد علاقة آنها مي شود ، اقدام نمايند.
آماره گفت : مهمترين هدف راهنمايي شغلي دردورة ابتدايي آن است که دانش آموزان متوجه شوند که وجود تمام مشاغل مشروع و نيز اشتغال در آنها براي ادامة زندگي افراد و بقاي جامعه لازم است. 
کريميان مدير کل آموزش و پرورش استان، ضمن تشکر از کليه حاضرين و دست اندرکاران برگزاري و رونمايي از اين نمايشگاه ، ضمن بيان خير مقدم به مسئولين و حاضرين در اين مراسم گفت : از انتخاب‌هاى مهم زندگى آدمي، انتخاب رشتهٔ تحصيلى و انتخاب شغل است. اين امر معمولاً در دورهٔ نوجوانى و جوانى صورت مى‌گيرد. در اين انتخاب مهم و پيچيده در ايران، علاوه بر خود دانش‌آموزان و اولياى مدرسه، والدين نقش مهمى را بر عهده دارند. امروز در سراسر جهان فرزندان در انتخاب شغل آزاد هستند. نوجوانان و جوانان رشته و شغلشان را خود انتخاب مي کنند و مسئوليت آن را مي پذيرند ما فقط بايد در اين راه کمک و تشويق شان کنيم .
در ادامه رونمايي از غرفه هاي مختلف مدارس و هنرستان هاي فني، غرفه اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان، سازمان بهزيستي و ساير نهادهاي مجري اين نمايشگاه صورت گرفت.
شايان ذکر است اين نمايشگاه از روز شنبه مورخ 5 ارديبهشت ماه افتتاح گرديد و تا روز چهارشنبه مورخ 9  ارديبهشت ماه ، در مدرسه ي شهيد بهشتي شهرکرد واقع در فلکه  بسيج ويژه خواهران و در هنرستان فني شماره يک شهرکرد واقع در خيابان فردوسي شمالي ويژه برادران، از ساعت 8 صبح لغايت 16 بعد از ظهر برپا مي باشد.

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها