وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي در جمع نمازگزاران نماز جمعه تهران: زمينه مهارت آموزي از روستاها تا شهرهاي کشور فراهم شده است

کد خبر: 826 تاریخ انتشار: 1394/02/15
نمایش: 1309
اخبار

وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي در سخنراني پيش از خطبه هاي نماز جمعه بيان داشت :در بخش فني و 
حرفه اي از روستا تا شهر هر ايراني که بخواهد مهارتي را ياد بگيرد زمينه ي آن را فراهم کرده ايم.

به گزارش پيک مهارت آنلاين به نقل از کارنيوز دکتر علي ربيعي در سخنراني پيش از خطبه هاي نماز جمعه مورخ 11/2/94 بيان داشت: در حوزه تأمين اجتماعي ارائه خدمات بهتر و در حوزه آموزش فني حرفه اي هم از شهر تا روستا محور اقدامات خواهد بود.

وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي با بيان اينکه هم اکنون به مفاهيمي همچون نان حلال، برکت کار، ارزش عرق کارگر همتراز با خون شهيد و ثواب کار خير نيازمنديم، گفت: اگر جامعه اي خوشبخت مي خواهيم بايد نهضت مصرف کالاي داخلي ايجاد کنيم.

دکتر علي ربيعي وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي امروز اين هفته تهران در جمع نمازگزاران و کارگران اظهار داشت: تقارن روز کارگر با مراسم هاي معنوي از جمله ولادت حضرت اميرالمؤمنين علي (ع) را به فال نيک مي گيريم.

وي افزود: اميرالمؤمنين (ع) افتخار اسلام است، چرا که با دست هاي پينه  بسته براي جامعه و نه براي نفع شخصي توليد مي کرد و افتخار مي کنيم که الگوي ما کارگران مولايي است که چاه حفر و نخلستان آباد مي کرد.

دکتر ربيعي با اشاره به حوادث يمن، عراق و فلسطين تأکيد کرد: کارگران ايراني خود را در کنار کارگران يمني و عراقي و فلسطيني مي دانند و با آنها همدلي مي کنند.

وي افزود: امام علي (ع) پدر همه يتيمان بود و نشان داد که پدران نه تنها رسالت براي خانواده خود بلکه در جامعه هم براي همه افراد و محرومان مسئوليت دارند.

وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي با اشاره به اينکه اميرالمؤمنين (ع) اجراي احکام اسلامي را يک اصل مي دانستند، گفت: اين يک افتخار است که امام علي يک خويش فرما بود و با دست خود براي جامعه توليد مي کرد.

سخنران پيش از خطبه هاي نماز جمعه با بيان اينکه هم اکنون به مفاهيمي همچون نان حلال، برکت کار، ارزش عرق کارگر همتراز با خون شهيد و ثواب کار خير نيازمنديم، گفت: اگر جامعه اي خوشبخت مي خواهيم بايد نهضت مصرف کالاي داخلي ايجاد کنيم.

وي گفت: بايد از کيف، کفش و لباس ايراني استفاده کنيم و از مصرف بيهوده کالاي خارجي به سمت مصرف ساخت توليد دست خودمان روي بياوريم.

دکتر ربيعي با اشاره به اينکه روز کارگر، روز کارفرمايان هم است، گفت: هر کس خشتي روي خشت ديگري بيفزايد از طرف ما حمايت مي شود، چرا که براساس خير جمعي و ثواب حرکت مي کند.

وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي افزود:  جمع آوري سرمايه هاي خود با گزينه تعاوني ها را يک سياست راهبردي مي دانيم و در اين زمينه از سرمايه گذاران اين بخش حمايت مي کنيم.

وي با بيان اينکه در مقابل بيکاران و کارگران مسئول هستيم، گفت: توجه به بنگاه ها، همدلي کارگر و کارفرما با توجه به توليد در دستور کار قرار دارد چرا که از اين طريق جامعه اي با نشاط خواهيم داشت.

دکتر ربيعي با تأکيد براينکه هم اکنون نيازمند کار زياد و جدي هستيم، بيان داشت: نبايد پول، پول بياورد، بلکه بايد با کار ثروت آفريني کنيم.

وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبري در مورد خام فروشي و توجه به بنگاه هاي کوچک و نيروهاي انساني کارآمد تصريح کرد: اين دغدغه ها را سرمنشا برنامه ها و ديدگاه هاي خود قرار داده ايم و بنا به تعبير مردم هميشه در صحنه ي حضرت امام، اينها را در عرصه کار و تلاش تجلي بخشيده ايم.

به گفته وي براي داشتن جامعه اي بانشاط بايد کار و تلاش موج بزند و کارگر ارزشمند تلقي شود.

وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي متذکر شد: بايد فرهنگ کار را تغيير بدهيم و اين تلقي که پول، پول مي آورد را از بين ببريم. کارگر در جامعه اي محترم است که آن جامع توليد محور باشد و به جاي پول، کار ثروت آفريني کند.

وي در بخشي ديگر از سخنان خود از بيمه هشت ميليون و 500 هزار کارگر در بخش غيررسمي و حاشيه نشينان شهري خبر داد و گفت: اين افتخار نظام است که همه افراد تحت پوشش بيمه قرار بگيرند.

دکتر ربيعي افزود: در اين مدت دولت تدبير و اميد تاکيد دارد که هيچ سفره اي از کالري و پروتئين خالي نباشد و با فقر زدايي مقابله شود و در اين راستا با فقر غذايي مقابله کرديم و براي کارگران تامين اجتماعي هر روز بهتر از ديروز را تضمين کرديم.

وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي ادامه داد: در بخش فني و حرفه اي از روستا تا شهر هر ايراني که بخواهد مهارتي را ياد بگيرد زمينه ي آن را فراهم کرده ايم.

وي با اشاره به اقدامات وزارتخانه  متبوعش گفت: هم اکنون 8 ميليون و 500 هزار نفر از کارگران مشاغل را بيمه کرده ايم و اکنون همه ايرانيان اگر اراده کنند، تحت پوشش بيمه قرار مي گيرند.

وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي يکي ديگر از اقدامات وزارتخانه را حمايت غذايي از کارگران عنوان کرد و افزود: به دستور رئيس جمهور نيازمندان شناسايي و به 10 ميليون نفر از محرومان در نوبت هاي مختلف سبدغذايي اعطا شد.

وي با اشاره به اينکه کارگران نمونه در جمع نمازگزاران حضور دارند، ادامه داد: اين رابطه اي بين دين و کار با الهام از ارزش هاي توليد ايراني موفقيت هاي جديدي را به ارمغان خواهد داشت.

وي در پايان با بيان اين که کارگران در تمام عرصه هاي انقلاب حضور جدي و پررنگي داشته اند، گفت: اقتصاد مقاومتي بهره وري بالا و با سرمايه ايراني کار زياد ايجاد کردن است و امروز يازدهم ارديبهشت ماه هم صدا با مستضعفان جهان با امام راحل عهد و پيمان مي بنديم که به اصل ولايت فقيه پايبنديم و در کنار ولي خود هستيم و سربازان اقتصاد مقاومتي خواهيم ماند وهم صدا با همه ايرانيان براي رشد و اعطاي کشور تلاش خواهيم کرد.

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها