استاندار چهارمحال و بختياري: رشته‌هاي دانشگاهي متناسب با بازار کار نيازسنجي شوند

کد خبر: 830 تاریخ انتشار: 1394/02/23 22:45:43
نمایش: 1220
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: رشته‌هاي دانشگاهي متناسب با بازار کار نيازسنجي شوند.
 
به گزارش خبرنگارخبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه چهارمحال و بختياري، قاسم سليماني 23 ارديبهشت ماه در ديدار معاون وزير تعاون، کار و رفاه با وي، با بيان اينکه سازمان فني حرفه‌اي در دولت جديد حرکت ارزشمند و پويايي را شروع کرده است، افزود: با توجه به معضلات کنوني فارغ التحصيلان در راستاي کمبود اشتغال و همچنين تراکم نيرو در برخي رشته‌ها مي‌طلبد به ايجاد رشته‌ها برحسب نيازسنجي توجه بيشتري شود.

وي با اشاره به ضرورت توجه به نياز استان‌ها در زمينه اشتغال، اظهارکرد: بايد در تربيت کارشناسان اقتصادي و عمراني و همچنين تربيت نيروي کار در بازار آزاد بيشتر توجه شود.

سليماني با تاکيد بر لزوم کابردي کردن نيروها، گفت: تقويت سازمان فني حرفهاي، آموزشکده‌هاي فني‌حرفه‌اي و دانشگاه علمي کاربردي در راستاي تحقق اين هدف بسيار اهميت دارد.

وي اهميت کابردي کردن تحقيق‌ها و پژوهشهاي دانشگاه‏ها و پژوهشهاي علمي را يادآور شد و تصريح‌کرد: سالانه در استان ما چند هزار پايان نامه توسط دانشجويان فارغ التحصيل در دانشگاه‌ها ارائه مي‌شوند که متاسفانه کلاسيک بوده و کاربردي نيستند.

سليماني خاطرنشان کرد: بايد تلاش کرد تا با برگزاري همايش‌ها و جلسات پژوهشي متعدد دانشجويان را در بحث و بررسي چالش‌ها و معضلات استان شرکت داد تا با ارائه راهکارهاي عملياتي اين چالش‌ها رفع شوند.

استاندار حرکت دانشگاهها از تئوري به سمت عملي را خواستار شد و افزود: بايد نه تنها براي دانشجويان بلکه براي دانش آموزان دوره متوسطه نيز در برخي رشتهها بحث عملي کردن دروس علمي نهادينه شود.

وي افزود: در اين راستا تفاهم نامه‌اي با برخي دستگاه‌هاي استان مانند صنعت، معدن و تجارت و جهادکشاورزي منعقد شد تا با برگزاري دوره‌هاي کارورزي در کنار کارآموزي با فني حرفه‌اي همکاري کنند.
 
استاندار چهارمحال و بختياري در پايان اين ديدار تاکيد کرد: چنانچه طرح يا برنامهاي در استان براي توسعه و ارتقاي استان نياز به حمايت داشته باشد حمايت خواهد شد.

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها