معاون وزير تعاون: نبود صنايع پايين دستي از مشکلات چهارمحال و بختياري است

کد خبر: 832 تاریخ انتشار: 1394/02/23 22:54:21
نمایش: 1132
اخبار
به گزارش ايرنا، کورش پرند روز چهارشنبه در بازديد از مرکز فني و حرفه اي 'شهيد چمران' سامان و ديدار با فرماندار اين شهرستان گفت: با وجود منابع طبيعي بخصوص موقعيت کشاورزي استان چهارمحال و بختياري، راه اندازي صنايع پايين دستي و فرآوري در اولويت طرحهاي اشتغال و افزايش بهره وري در استان است.

رييس سازمان فني و حرفه اي کشور گفت: هم اينک استانداران با دو ديدگاه فعاليت مي کنند، يکي اينکه صنايع بزرگ را با جذب سرمايه گذار خارجي و داخلي به استان خود بکشانند و دوم توسعه و ايجاد کسب و کار کوچک، متوسط و خرد خانگي است که مي توان با سوق جهت ها به اين روش، بخش قابل توجهي از مشکل اشتغال و مشکلات بخش کشاورزي استان را رفع کرد.

فرماندار شهرستان سامان نيز در اين ديدار گفت: نبود صنايع تبديلي بويژه خشکبار از مهمترين مشکلات و نيازهاي بخش کشاورزي اين شهرستان است که با راه اندازي اين بخش علاوه بر کاهش ضايعات محصولات کشاورزي، زمينه اشتغال و درآمدزايي مردم اين شهرستان نيز فراهم مي شود.

سعيد صالحي افزود: کيفيت محصولات کشاورزي اين شهرستان مانند گردو، بادام، هلو، زردآلو و شليل مطلوب است و مي توان با بسته بندي مناسب زمينه صادرات بيشتر اين محصولات را فراهم کرد.

استان چهارمحال و بختياري داراي‎ 40هزار هکتار باغات مختلف است که 70 درصد باغات شليل اين استان در حاشيه رودخانه زاينده رود و در شهرستانهاي سامان و بِن قرار دارد.

بيشترين سطح زيرکشت زردآلو، بادام ، گردو، هلو و شليل استان چهارمحال و بختياري در شهرستان سامان قرار دارد.

شهرستان سامان در20کيلومتري مرکز استان چهارمحال و بختياري واقع است.

به گزارش ايرنا، معاون وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي به منظور شرکت در همايش ملي 'تدبير در توسعه چهارمحال و بختياري'، به شهرکرد سفر کرده است.

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها