کنفرانس خبري دکتر پرند معاون وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي و رئيس سازمان آموزش فني و حرفه اي کشور با حضور اصحاب رسانه در استان چهارمحال و بختياري

کد خبر: 839 تاریخ انتشار: 1394/02/28 14:17:42
نمایش: 751
اخبار
به گزارش روابط عمومي اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان چهارمحال و بختياري، دکتر پرند معاون وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي و رئيس سازمان آموزش فني و حرفه اي کشور در سفر خود به بام ايران و استان چهارمحال و بختياري در کنفرانس خبري که با حضور اصحاب رسانه در اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان چهارمحال و بختياري برگزار گرديد حضور يافت.
پرند با معرفي طرح ها و برنامه هاي خود در سازمان آموزش فني و حرفه اي کشور به معرفي طرح آموزش هاي سيار براي خبرنگاران پرداخت و گفت اين طرح هشت گام اساسي دارد که از نياز سنجي اموزشي آغاز مي گردد و تفکر اصلي حاکم در اين طرح اجراي آموزش هاي سيار مي باشد که به جاي حضور اهالي روستا در شهرها و براي کاهش مهاجرت ها ، کارشناسان اموزش فني و حرفه اي ، آموزش هاي خود را به روستاها منتقل مي کنند.
وي افزود نياز سنجي آموزشي از ضروري ترين مراحل و مقدمه ي اين طرح مي باشد و پس از آن با تدوين استانداردها و منابع آموزشي در اين حوزه، تربيت مربيان مورد نياز اين حوزه ، ارائه آموزش هاي مورد نظر و تداوم ساير مراحل طرح مرحله به مرحله به هدف نهايي طرح که اشتغال زايي مي باشد نزديک مي شويم.
وي خاطر نشان کرد اين طرح در حال حاضر در تعدادي از روستاهاي کشور به صورت آزمايشي در حال اجرا مي باشد و مراحل مقدماتي خود را طي کرده است و فرصت آن رسيده که به صورت گسترده از اين طرح رونمايي شود و در سطح کشور اجرا گردد.
وي همکاري ساير دستگاهها و بخش هاي دولت را لازمه اجراي هر چه بهتر اين طرح دانست و از مسئولان و قانونگذران کشور براي اجراي هر چه بهتر اين طرح در راستاي رفع مشکل اشتغال جوانان دعوت به همکاري نمود.
معاون وزير تعاون ، کار و رفاه اجتماعي با معرفي اجمالي طرح هاي سازمان آموزش فني و حرفه اي کشور براي توسعه توليدات و رشد اقتصادي گفت: 40 ميليون جمعيت غيرفعال کشور را مي توان با توسعه کسب و کارهاي کوچک، متوسط و مشاغل خرد و خانگي، پتانسيل بالقوه اي براي مشارکت در توليد  و رشد اقتصادي کشور دانست.
رئيس سازمان اموزش فني و حرفه اي کشور طرح اميد را از ديگر طرحهاي سازمان ذکر کرد که هدف آن آموزش هاي مهارتي و يادگيري دانش بنيان مي باشد، وي آموزش هاي مجازي به شيوه هاي مختلف را در اين طرح مبناي کار دانست که به صورت ترکيب با آموزش هاي عملي، از طريق سيم کارت و وسايل هوشمند نظير تبلت ها و تلفن هاي هوشمند، فراگيري آموزش ها صورت مي گيرد و به طور همزمان انتقال صداي استاد از طريق خط تلفن برقرار مي شود.
وي برخورداري از تمام ويژگي هاي کلاس درس و همراهي با فناوري اطلاعات روز در دنيا را از ويژگي هاي خاص اين طرح بيان کرد.
پرند شيوه ي نوين اموزش هاي مهارتي را در آينده بسيار متفاوت از آنچه که تصور مي شود دانست و سازمان آموزش فني و حرفه اي کشور را پيشگام اين تحول در کشور معرفي کرد.
وي مدل آموزش، توليد، بازار يابي و فروش را در کشور راهگشاي مشکل توليدات کم رونق دانست و  تهيه مواد اوليه و منابع، بازار يابي، طراحي ، بازار سازي و برند سازي را در غالب فعاليت هاي تيمي و طي يک چرخه براي يک توليد موفق ضروري بيان کرد تا همگرايي بين فعاليت ها در عرصه توليد صورت گيرد.
در ادامه وي به سوالات خبرنگاران حاضر در جلسه پاسخ گفت و نکات تکميلي طرح هاي خود را بيان کرد.

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها