اجراي نيازسنجي آموزش‌ فني و حرفه‌اي در راستاي اجراي طرح توانمندسازي و آموزش هاي مهارتي روستاييان، عشاير، مناطق محروم و مرزي

کد خبر: 849 تاریخ انتشار: 1394/03/07 13:51:59
نمایش: 1166
اخبار
نيازسنجي آموزش فني و حرفه اي جوامع روستايي و عشايري از سوي سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور در سراسر کشور در حال اجرا است.
به گزارش روابط عمومي اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان به نقل از روابط عمومي سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور، دكتر كورش پرند، معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي و رييس اين سازمان با اعلام اين مطلب بيان داشت: اين نيازسنجي در نخستين مرحله اجراي طرح توانمندسازي و آموزش هاي مهارتي روستاييان، عشاير، مناطق محروم و مرزي نيازسنجي آموزشي جوامع روستايي و عشايري با استفاده از نظرات کارگروه هاي اشتغال استاني و شهرستاني براي متقاضيان شغل و يا ارتقاي شغلي به ويژه کارآفريني در بخش هاي کشاورزي، صنعت، صنايع دستي و گردشگري صورت مي گيرد.
وي در ادامه بيان داشت: با توجه به اينکه  نزديك به 28 درصد از جمعيت کشور را روستاييان تشکيل داده‌اند و تصويب طرح توانمندسازي و آموزش هاي مهارتي روستاييان، عشاير،مناطق محروم و مرزي با رويکرد اشتغال پايدار در شوراي عالي اشتغال كشور، آموزش روستاييان و عشاير در برنامه‌هاي اصلي سازمان آموزش فني و حرفه‌اي کشور مي‌باشد.
دكتر كورش پرند تصريح كرد: نيازسنجي آموزشي فرايندي است که طي آن نيازهاي منطقه‌اي روستاييان و عشاير در راستاي توسعه کسب و کارهاي روستايي احصا شده و به برنامه‌ريزان آموزشي کمک مي‌کند تا آموزش‌هاي مورد نياز را به فراخور شرايط منطقه‌اي هر يک از دهستان‌هاي کشور ارايه نمايند.
وي افزود: به همين منظور و در راستاي اجرايي شدن بند ب ماده 8 آيين نامه اجرايي ماده 194 قانون برنامه پنجم توسعه جمهوري اسلامي ايران، سازمان آموزش فني و حرفه‌اي کشور مکلف به نياز سنجي جوامع روستايي و عشايري با استفاده از نظرات کارگروه‌هاي اشتغال استاني شده است؛ بر اين اساس دستور العمل اجرايي مربوطه از آذرماه 1392در سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور تهيه و براي اجرا ابلاغ شد.
دكتر پوراندخت نيرومند، معاون آموزش اين سازمان در اين خصوص خبر داد: تا كنون نيازسنجي آموزش فني و حرفه اي در 209 شهرستان در سراسر كشور انجام شده است كه بر اساس برنامه ريزي صورت گرفته، اين نيازسنجي در ساير شهرستان ها نيز انجام خواهد شد و تقويم آموزش‌هاي روستايي و عشايري سازمان بر اساس نتايج حاصله تدوين خواهد شد.
وي افزود: فرايند نيازسنجي از دريافت نظرات دهياران روستاها شروع و پس از نقد و بررسي توسط کارشناسان مطلع ادارات و اصناف شهرستان و خبرگان فني و حرفه‌اي تکميل و الويت بندي شده و پس از بحث و بررسي مجدد در کارگروه‌هاي اشتغال شهرستان و استان تاييد و به امضا مدير کل فني و حرفه‌اي استان و فرماندار شهرستان  مي‌رسد.
دكترپوراندخت نيرومند در خاتمه با اشاره به برگزاري دوره آموزشي نحوه انجام نيازسنجي براي کارشناسان استاني بيان داشت: هدف از برگزاري اين دوره تربيت افرادي است که بتوانند فرايند نيازسنجي را به بهترين نحو ممکن در استانهاي خود مديريت و اجرا كنند.

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها