از سوي معاون وزير و رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي کشورصورت گرفت:

محورهاي سند تحول مهارت در سال 1394 اعلام شد

محورهای سند تحول مهارت در سال 1394 اعلام شد

کد خبر: 850 تاریخ انتشار: 1394/03/07 13:55:40
نمایش: 1349
اخبار
معاون وزير و رييس سازمان آموزش فني وحرفه اي کشور محورهاي سند تحول مهارت و برنامه‌هاي اين سازمان را در سال 1394 در نشست خبري امروز مورخ 5/3/1394  اعلام کرد.
به گزارش روابط عمومي اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان به نقل از روابط عمومي سازمان آموزش فني وحرفه اي کشور، دکتر کورش پرند، معاون وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي و رييس اين سازمان در نشست خبري که امروز مورخ  5/3/1394 در محل اين سازمان برگزار شد، در تشريح برنامه هاي سال 1394 سازمان آموزش فني و حرفه اي‌ کشور بيان داشت: اجراي طرح ارتقاي شايستگي هاي حرفه اي دانشجويان و دانش آموختگان دانشگاهي با رويکرد رفع نياز بازار کار و توانمندسازي و آموزش مهارتي روستاييان، عشاير و مناطق محروم و مرزي کشور با رويکرد اشتغال پايدار از مهمترين برنامه هاي اين سازمان در سال جاري  است.
دکتر پرند در بيان محورهاي سند تحول مهارت بيان داشت: اصلاح قوانين، مصوبه ها و آيين نامه هاي موجود، تديون، تصويب و آيين نامه ها و مصوبه هاي مورد نياز، ارتقاي شايستگي هاي حرفه اي دانشجويان و دانش آموختگان دانشگاهي با رويکرد رفع نياز بازار کار کشور به نيروي متخصص، توانمندسازي و آموزش هاي مهارتي روستاييان،  توسعه آموزش مشاغل خانگي و خرد، آموزش هاي بازار محور و ايجاد و توسعه بنگاه هاي خرد و کوچک، ارتقاي مشارکت موثر و اثر بخش سازمان در تکميل و ارتقاي مهارت شاغلان و توانمندسازي آسيب ديدگان اجتماعي، معلولين، زندانيان، کودکان خياباني و توسعه همکاري هاي بين بخشي، تضمين کيفيت آموزش هاي فني و حرفه اي از جمله برنامه هاي مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي در سال 1394 است.
وي افزود: تدوين و به روز رساني استاندارهاي آموزش شغل و شايستگي ، تحول، نوسازي و بهسازي آموزش هاي سازمان، توسعه مديريت مشارکتي و خرد جمعي، تحقيق، توسعه و مشارکت در ارتقاي توانمندي هاي فناورانه، تحول سنجش و ارزشيابي مهارت، حمايت از توسعه بخش خصوصي و مشارکت مردمي، استقرار بودجه ريزي مبتني بر عملکرد و بهينه سازي منابع، بهره گيري از فناوري اطلاعات و ارتباطات در توسعه آموزش هاي فني و حرفه اي، ارتقاي سطح سلامت اداري، حقوق سازماني، اهتمام به امور فرهنگي و اطلاع رساني، حمايت از توانمندسازي و شايسته سالاري کارکنان، حمايت از تدوين، چاپ و انتشار منابع علمي، آموزشي و کمک آموزشي، حضور موثر در عرصه بين المللي و تحقق ديپلماسي مهارت و اهتمام به امور زنان و خانواده از ديگر برنامه هاي مهم  وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي در سال 1394  است.
دکتر پرند تأکيد کرد: بودجه ريزي سازمان آموزش فني وحرفه اي کشور مبتني بر عملکرد و بهينه سازي منابع مستقر خواهد شد تا سند تحول مهارت به شکلي شايسته اجرايي شود.
وي به برگزاري چهارمين همايش ملي و سومين همايش بين المللي مهارت آموزي و اشتغال در 17 خرداد ماه سال جاري اشاره کرد و بيان داشت: اين همايش يک روزه در خرداد ماه با هدف شناسايي چالش ها، فرصت ها، نقاط قوت و ضعف آموزش هاي مهارتي؛ راهبردها و راهکارهاي توسعه مهارت آموزي و اشتغال؛ فرهنگ سازي براي گسترش توجه به آموزش هاي مهارتي؛ فراهم كردن زمينه مشاركت صاحبنظران داخلي و بين المللي در نظام آموزش مهارتي؛ بهبود اثربخشي وكارآيي آموزش هاي مهارتي؛ تقويت جايگاه آموزش هاي مهارتي در بخش هاي صنعتي، كشاورزي و خدماتي و ... برگزار مي شود.
دکتر پرند با بيان اينکه 1010 مقاله براي حضور در همايش رسيده است افزود: از بين آنها 317 مقاله دريافت و 30 مقاله به صورت شفاهي و 91 به صورت پوستر و 63 مقاله به چاپ رسيده است.
وي افزود: در چهارمين همايش ملي و سومين همايش بين المللي مهارت آموزي و اشتغال مقالاتي از کشورهاي زيادي مانند روسيه ، سنگاپور، مالزي، ترکيه، آلمان مقالاتي براي حضور در اين همايش پذيرفته شده است.
رييس سازمان آموزش فني وحرفه اي کشور با اشاره به برگزاري شانزدهمين مسابقات ملي مهارت در سال جاري بيان داشت: مرحله شهرستاني اين مسابقات مورخ 24/2/1394 برگزار شد که در اين مرحله از مسابقات 35 هزار و 88 نفر ه از اين تعداد 9 هزار و 297 نفر خانم و 25 هزار و 791 نفر مرد شرکت داشته اند که در بين 31 رشته بيشترين شرکت کننده در رشته فناوري اتومبيل با 4 هزار و 947 نفر و کمترين شرکت کننده با 109 نفر در رشته آکواترونيک بوده است.
دکتر پرند در ادامه از برگزارش مرحله استاني شانزدهمين مسابقات ملي مهارت مورخ هشتم و نهم مرداد ماه سال جاري خبر داد و بيان داشت: مرحله کشوري اين مسابقات نيز در دهه دوم آبان ماه سال 1394 برگزار خواهد شد .
 
رييس سازمان آموزش فني وحرفه اي کشور همچنين از تدارک اردوي آماده سازي چهل و سومين مسابقات جهاني مهارت 2015 برزيل خبر داد و بيان داشت: تيم ملي مهارت کشورمان امسال در 13 رشته به مسابقات جهاني برزيل اعزام خواهند شد.
وي در ادامه بيان داشت: برگزيدگان نهايي شانزدهمين و هفدهمين مسابقات ملي مهارت را براي مسابقات جهاني مهارت2017 ابوظبي انتخاب خواهيم کرد.
معاون وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي با اشاره به طرح توانمندسازي و آموزش هاي مهارتي روستاييان،عشاير، مناطق محروم و مرزي بيان داشت: براي اجراي اين طرح 130 ميليارد تومان در حوزه مهارتي در تبصره20 بودجه 94 توسط مجلس مصوب شده است.
وي افزود: اجراي طرح توانمندسازي و آموزش هاي مهارتي روستاييان، عشاير، مناطق محروم و مرزي در 8 مرحله با بهره گيري از ظرفيت هاي درون سازماني، ساير نهادهاي دولتي و بخش خصوصي صورت مي گيرد.
دکتر پرند با بيان اينکه در آزمون مهارتي سازمان آموزش فني و حرفه اي کشور تغييراتي ايجاد شده است، اظهار کرد: اجراي آزمون هاي سنجش مهارت و صلاحيت حرفه اي به صورت الکترونيکي از برنامه هاي جديد اين سازمان است که در استانهاي قم، البرز و اصفهان اين کار انجام شده است.
رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي کشور بيان داشت: مرکز حرفه اي سنجش الکترونيکي در معاونت پژوهش اين سازمان ايجاد مي شود و تا پايان سال اميدواريم به طور متوسط در هر استان يک مرکز سنجش الکترونکي دولتي و 2 مرکز سنجش الکترونيکي خصوصي ايجاد شود تا از آن طريق امتحانات آزمون به صورت سنجش الکترونيکي برگزار شود.

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها