به گزارش روابط عمومي:

حرفه آموزي لازمه اشتغال پايدار زندانيان بعد از دوران محکوميت

کد خبر: 85174 تاریخ انتشار: 1400/05/06 09:48:03
نمایش: 255
اخبار
حرفه آموزي لازمه اشتغال پايدار زندانيان بعد از دوران محکوميت
 
در هفته ملي مهارت، مديران کل آموزش فني و حرفه اي استان، زندان‌ها و اقدامات تاميني و ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي چهارمحال و بختياري از کارگاه هاي آموزشي زندان شهرکرد بازديد به عمل آوردند.
به گزارش روابط عمومي اداره کل آموزش فني و حرفه اي چهار محال و بختياري، فرانک کبيري ضمن تبريک هفته ملي مهارت و ششم مرداد ماه، روز ملي کارآفريني و آموزش هاي فني و حرفه اي و همچنين عيد غدير خم،  اظهار داشت: نسبت به سال گذشته، توسعه کارگاه بلوک زني زندان و کيفي سازي ساير کارگاه هاي آموزشي نشان از درايت و خرد جمعي مسئولين مربوط دارد.
وي در ادامه بيان نمود: حرفه آموزي زندانيان، زمينه توانمندسازي و اشتغال اين قشر از جامعه را فراهم نموده که منجر به سالم تر شدن جامعه و کاهش آسيب هاي اجتماعي مي گردد.
مدير کل زندان‌ها و اقدامات تاميني استان گفت: يکي از سياست هاي کاري قوه قضائيه در حوزه اشتغال و حرفه آموزي در سال 1399، اشتغال 50 درصدي زندانيان محکوم بود که با همکاري دستگاه هاي مربوط، اين مهم 54 درصد محقق شد.
حميد رضا حيدري افزود: هدف اصلي اشتغال زندانيان به عنوان يک برنامه اصلاحي- تربيتي، علاوه بر پر کردن اوقات فراغت زندانيان، حرفه آموزي آنان مي باشد تا هم براي خود و هم خانواده شان کسب درآمد داشته باشند.
وي ادامه داد: سال گذشته حدود 38 نوع حرفه به 1200 نفر از زندانيان در کارگاه هاي زندان آموزش ارائه شده است که حدود 800 نفر موفق به دريافت گواهي شده اند و از ابتداي سال 1400 تا کنون نيز حدود 200 نفر در 17 کارگاه آموزش هاي فني و حرفه اي را فرا گرفته اند.
در پايان مهرداد جوادي از عملکرد مثبت دستگاه هاي مختلف در ارائه آموزش مهارت به زندانيان تقدير و تشکر نمود.
 

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com
 

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها