به گزارش روابط عمومي:

راه اندازي نخستين مرکز کارآموزي جوارکارگاهي گردشگري هتل پارسيان شهرکرد در کشور

کد خبر: 85179 تاریخ انتشار: 1400/05/11 08:30:08
نمایش: 299
اخبار
راه اندازي نخستين "مرکز کارآموزي جوار کارگاهي گردشگري"هتل پارسيان شهرکرد در کشور
 
نخستين "مرکز کارآموزي جوار کارگاهي گردشگري" کشور در هتل پارسيان شهرکرد با حضور حميدزادمهر، مدير عامل شرکت آموزش، مطالعات و مشاور سياحتي گردشگران بنياد مستضعفان کشور و مدير کل تعاون، کار و رفاه اجتماعي استانراه اندازي شد.
در راستاي تحقق تبصره 2 ماده 110 قانون کار جمهوري اسلامي ايران و اجراي آيين نامه ايجاد مراکز کارآموزي جوارکارگاهي و بين کارگاهي مصوبه هيات وزيران در سال 1371، مجوز نخستين مرکز کارآموزي جوار کارگاهي گردشگري مجموعه هتل هاي پارسيان کشور به هتل پارسيان شهرکرد اعطا گرديد.
مدير کل آموزش فني و حرفه اي چهار محال و بختياري در آيين راه اندازي اين مرکز ضمن تشکر از همکاري مدير عامل شرکت آموزش، مطالعات و مشاور سياحتي گردشگران بنياد مستضعفان کشور و مديريت هتل پارسيان، تقارن اين رويداد را با ميلاد امام موسي کاظم(ع) مبارک دانست و اظهار داشت: از آنجا که تعامل بين دستگاه هاي اجرايي در استان بسيار خوب مي باشد، سال گذشته اولين کميته آموزش در صنايع در چهارمحال و بختياري برگزار شد.
وي با اشاره به اين که تعهد آموزش در صنايع و ايجاد مراکز کارآموزي جوارکارگاهي و بين کارگاهي مربوط به حوزه اداره آموزشگاه هاي آزاد و مشارکت هاي مردمي مي باشد، گفت: طبق تفاهم نامه ميان رئيس محترم سازمان آموزش فني و حرفه اي کشور و استاندار محترم در سال1399 و همچنين سندهاي آمايش سرزمين و چشم انداز 1400، اين اداره کل بر آن شد تا "مرکز کارآموزي جوار کارگاهي گردشگري" را با مشارکت هتل پارسيان شهرکرد راه اندازي کند.
معاون آموزش، پژوهش و برنامه ريزي اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان گفت: سطح بالاي بيکاري در جامعه ناشي از نداشتن مهارت است که به وسيله آموزش هاي فني و حرفه اي مي توان با به روز رساني اطلاعات و آموزش مهارت به افراد، در راستاي توانمندسازي آنها گام برداشت.
وي بيان کرد: با همکاري شرکت آموزش، مطالعات و مشاور سياحتي گردشگران بنياد مستضعفان کشور مي توان استانداردهاي موجود در حوزه گردشگري را بازنگري و استاندارهاي آموزشي جديد را تدوين نمود.
در ادامه مدير عامل شرکت آموزش، مطالعات و مشاور سياحتي گردشگران بنياد مستضعفان کشور گفت: اين شرکت علاوه بر اين که داراي مجموعه هاي متعدد و فعال سياحتي، مراکز تفريحي و آژانس هاي مسافرتي در سيزده استان مي باشد در زمينه حمل و نقل نيز فعاليت مي کند.
حميد زادمهر عنوان کرد: با توجه به پتانسيل بسيار خوب گردشگري چهار محال و بختياري مي توان با تربيت نيروي ماهر در حوزه هتلداري، گردشگري و بوم گردي، زمينه پيشرفت، توسعه و رشد اقتصادي در استان را فراهم ساخت.
با وجود تعداد 38 و64 عنوان استاندارد شغل/ شايستگي به ترتيب در مجموعه هاي هتلداري و گردشگري در مرکزتربيت مربي و پژوهش هاي سازمان آموزش فني و حرفه اي کشور، "مرکز کارآموزي جوار کارگاهي گردشگري" هتل پارسيان شهرکرد در دو رشته گردشگري و هتلداري کارآموز مي پذيرد.
 

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com
 

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها