به گزارش روابط عمومي:

نهادينه کردن فرهنگ مهارت‌آموزي بين خانواده ها

کد خبر: 85239 تاریخ انتشار: 1400/08/24 08:54:52
نمایش: 224
اخبار
نهادينه کردن فرهنگ مهارت‌آموزي بين خانواده ها
معاون وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي در آيين افتتاح نوزدهمين دوره مسابقات ملي مهارت در رشته جوشکاري به ميزباني استان چهارمحال و بختياري عنوان نمود: هم‌اکنون ۴۵ درصد از افرادي که براي دريافت آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي و مهارت‌آموزي ثبت‌نام مي‌کنند را فارغ التحصيلان دانشگاهي تشکيل مي‌دهند.
غلامحسين حسيني نيا اظهار داشت:آمار بالاي دانش‌آموختگان دانشگاهي براي دريافت آموزش هاي فني و حرفه‌اي نشان‌دهنده وجود مشکل در برنامه آموزشي مدارس و دانشگاه‌ها است که فارغ‌التحصيلان دانشگاهي بعد از تحصيل، به فراگيري مهارت نياز دارند.
به گزارش روابط عمومي اداره کل آموزش فني و حرفه اي چهار محال و بختياري، رئيس سازمان آموزش فني و حرفه‌اي کشور افزود: طرح مهارت‌آموزي دانشجويان و فارغ‌التحصيلان دانشگاهي در مراکز آموزش فني و حرفه‌اي با کمک دانشگاه و پارک علم و فناوري در دستور کار سازمان آموزش فني و حرفه‌اي قرار دارد.
حسيني‌نيا بر نهادينه کردن فرهنگ آموزش فني و حرفه‌اي و مهارت‌آموزي در بين دانش‌آموزان و خانواده ها تاکيد کرد و ادامه داد: دانشگاه تنها راه سعادت و خوشبختي دانش‌آموزان نيست و ارائه آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي  و مهارت‌آموزي يک امر ضروري مي باشد.
معاون وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي بر تهيه و تدوين پيوست مهارت تاکيد کرد و افزود: براي فاز جديد و حيات سازمان فني و حرفه‌اي و مهارت‌آموزي، فعال کردن بخش خصوصي ضروري است.
حسيني‌نيا بيان نمود: هم‌اکنون ۱۲هزار آموزشگاه آزاد در کشور فعال است که۹۰ درصد اين آموزشگاه‌ها در چهار يا پنج رشته آموزشي فعاليت دارند.
رئيس سازمان آموزش فني و حرفه‌اي بر حمايت از آموزشگاه‌هاي آزاد با پرداخت تسهيلات ارزان قيمت و واگذاري مديريت مراکز دولتي در قالب مديريت تعاملي تاکيد نمود.
وي با اشاره به جايگاه شهر هفشجان در صنعت جوش ايران، خاطرنشان کرد: شهر هفشجان به عنوان قطب جوش ايران بيش از ۲۵ هزار نفر جمعيت دارد که ۶ هزار نفر آنها در حوزه جوش فعاليت دارند.
به گفته معاون وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي ، برگزاري اين مسابقات يک ظرفيت براي معرفي اين شهر و صنعت جوش به عنوان صنعت مادر در کشور است.
در پايان رئيس سازمان آموزش فني و حرفه اي کشور از تلاش هاي همکاران اداره کل آموزش فني و حرفه اي چهار محال و بختياري در برپايي نوزدهمين دوره مسابقات ملي مهارت به ميزباني شهر هفشجان قدرداني نمود.
 

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها