به گزارش روابط عمومي:

افزايش مهارت گامي در تکميل زنجيره توليد

کد خبر: 85240 تاریخ انتشار: 1400/08/24 09:43:32
نمایش: 263
اخبار
افزايش مهارت گامي در تکميل زنجيره توليد
نماينده مردم شهرستان شهرکرد، بن و سامان در مجلس شوراي اسلامي در آيين افتتاح نوزدهمين دوره مسابقات ملي مهارت در رشته جوشکاري به ميزباني استان چهار محال و بختياري خاطرنشان کرد: مطالعات احداث و اجراي شهرک تخصصي در شهر هفشجان به عنوان قطب جوش ايران انجام شده و اميد است يکي از دستاوردهاي اين مسابقات، احداث شهرک تخصصي جوش در باشد.
به گزارش روابط عمومي اداره کل آموزش فني و حرفه اي چهار محال و بختياري، احمد راستينه هفشجاني با اشاره به اين که تعداد زيادي از سازه‌هاي بزرگ صنعتي کشور به دست صنعتگران حوزه جوش اين استان تهيه و ساخته مي‌شود، گفت: با احداث اين شهرک تخصصي، نياز به اعزام و هزينه کردن صنعتگران جوش به ساير مناطق براي اجراي طرح هاي صنعتي نيست و صنعتگران متخصص زير نظر ناظران و جوشکاران ناظر، سازه‌ها را در اين شهرک توليد و به ساير مناطق ارسال خواهند کرد.
راستينه به ظرفيت‌هاي مهم چهارمحال و بختياري از جمله بادام، خاتم، نمد، جوش و گز اشاره کرد و اظهار داشت: به دليل تکميل نبودن زنجيره توليد و نداشتن بِرند، از اين ظرفيت‌ها به خوبي استفاده نشده و هم‌اکنون اين استان يکي از استان‌ها با درصد بيکاري بالاست.
به گفته وي، براي توسعه صنعت بادام در شهرستان سامان، شهرک تخصصي بادام کلنگ‌زني شده تا با احداث اين ناحيه صنعتي زمينه اشتغال در اين منطقه افزايش يابد.
نماينده مردم شهرستان‌هاي شهرکرد، بن و سامان در مجلس شوراي اسلامي گفت: برگزاري المپيادهاي ملي و جشنواره‌هاي بزرگ در حوزه نمد، خاتم، بادام و جوش يک ظرفيت براي تکميل زنجيره توليد است تا بتوان زمينه برندسازي  محصولات را که لازمه توسعه يک مهارت است افزايش داد تا متناسب با آمايش سرزمين برنامه‌ريزي صورت پذيرد.
وي تصريح کرد: با وجود ظرفيت‌هاي مختلف در استان، يک عقب‌ماندگي تاريخي در استان وجود دارد که با توسعه مراکز فني و حرفه‌اي و افزايش مهارت افراد مي توان گام موثري در کاهش سطح بيکاري در استان برداشت.
نماينده مردم شهرستان‌هاي شهرکرد، بن و سامان در مجلس شوراي اسلامي با تاکيد بر اهميت رفع محروميت‌زدايي از استان گفت: تکميل زيرساخت‌ها يک راهکار براي رفع مشکلات استان و برون رفت از محروميت مي باشد.
وي ادامه داد: از ابتداي تشکيل مجلس يازدهم، اجرا و توسعه زيرساخت‌ها از جمله تکميل طرح راه‌آهن، طرح انتقال آب بن به بروجن و احداث شهرک‌هاي تخصصي در دستور کار قرار گرفته است.
به گفته راستينه، اجراي طرح راه‌آهن از سال ۸۸ آغاز شده است و تا فرودين‌ماه سال گذشته تنها 23 درصد پيشرفت فيزيکي داشت که با پيگيري نمايندگان و همراهي استاندار سال گذشته 450 ميليارد تومان براي اجراي اين طرح جذب شد و پيشرفت فيزيکي اين طرح هم‌اکنون به بالاي ۶۵ درصد رسيده است.
وي افزود: امسال نيز براي اجراي اين طرح 100 ميليارد تومان در لايحه بودجه و همچنين سفر رئيس مجلس به استان در نظرگرفته شده است که با تخصيص اين ميزان سال آينده اين طرح تکميل و به بهره‌برداري خواهد رسيد.
نماينده مردم شهرستان‌هاي شهرکرد، بن و سامان در مجلس شوراي اسلامي بيان نمود: پروژه بزرگ انتقال آب بن به بروجن نيز يکي از مهم ترين طرح هاي در دست اجرا است که با اجراي مشکل تامين آب آشاميدني براي نيمي از جمعيت استان رفع خواهد شد.
احمد راستينه با اشاره به اين که توسعه استان به مسائل حوزه آب گره خورده است، گفت: شفافيت، قانون‌مداري، عدالت و نگاه تخصصي در بهره‌برداري منابع آب در دستور کار قرار دارد.
 

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها