بازديد کارکنان آموزش فني و حرفه اي استان از موزه باستان شناسي شهرکرد به مناسبت هفته ملي مهارت

کد خبر: 926 تاریخ انتشار: 1394/05/07 13:23:13
نمایش: 1191
اخبار
به گزارش روابط عمومي اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان، کارکنان اين اداره کل در هفته ملي مهارت به بازديد از موزه باستان شناسي شهرکرد استان پرداختند.
رحيمي مديريت موزه باستان شناسي شهرستان شهرکرد گفت : موزه باستان شناسي شهرکرد که به حمام پرهيزگار مشهور است در دوره پهلوي اول ساخته شده که کاربرد اوليه آن حمام بوده است.
وي افزود موزه باستان شناسي شهرکرد از لحاظ محتوا يک موزه تاريخي به شمار مي رود جز قديمي ترين آثار تاريخي چهارمحال و بختياري با بيش از 9هزار سال قدمت مي باشد.
وي اضافه کرد اين اشياء ابزارهاي سنگي ريز و درشت با پيکره هاي گلي و ابزار استخواني از دوره نوسنگي است. ابزار سنگي اين موزه نمونه هايي از نخستين توليدات تکنيکي انسان هاي دوره نوسنگي است که در ساخت آنها از روش هاي ماهرانه اي استفاده شده است.
رحيمي براي بازديدکنندگان بيان کرد: اين موزه در سال 1383 با عنوان موزه باستان شناسي شهرکرد افتتاح شد و مساحت آن در حدود يک هزار و 600 متر مربع است و در يک طبقه ساخته شده است.
وي ظروف سفالي منقوش به نقوش هندسي به رنگ سياه را متعلق به هزاره هاي چهارم و پنجم قبل از ميلاد، ظروف مفرغي ساده و نقش دار در فرم هاي مختلف شامل: کاسه، ليوان، ظروف لوله دار و بشقاب هاي مفرغي ازدوران مادها را از نمونه آثار تاريخي اين موزه معرفي کرد.
وي همچنين گفت پيکره هاي گلي اين دوره نيز در ارتباط با فرهنگ و آيين هاي مذهبي دوره نو سنگي هستند.
 

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها