بکارگيري خبرگان بين المللي براي توانمندسازي مربيان مشمول قانون تبديل وضعيت استخدامي

کد خبر: 986 تاریخ انتشار: 1394/06/19 08:47:02
نمایش: 1269
اخبار
معاون وزير و رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي کشور بيان داشت: از پتانسيل اساتيد و خبرگان بين المللي براي آموزش و توانمندسازي مربيان حق التدريس مشمول قانون تبديل وضعيت شده و به جمع مربيان حق التدريس رسمي اين سازمان خواهند پيوست استفاده خواهيم نمود.
به گزارش پيک مهارت آنلاين، به نقل از روابط عمومي سازمان آموزش فني و حرفه اي کشور، دکتر کورش پرند، معاون وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي و رييس اين سازمان در نشست استلزامات سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران و ديپلماسي مهارت امروز چهارشنبه مورخ 18/6/94 در محل اين سازمان برگزار شد، افزود: بر اين باوريم که مبالغي را که در اين راه مصروف خواهيم نمود هزينه نيست بلکه سرمايه گذاري براي توسعه منابع انساني است .
معاون وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي با بيان اينکه سازمان آموزش فني و حرفه اي کشور در حوزه بين الملل برنامه هاي جامع اي را  تهيه کرده بيان داشت: اين سازمان در حوزه بين المللي سياست جديدي را با عنوان ديپلماسي مهارت مطرح کرده است.
وي  افزود: يکي از برنامه هاي سازمان آمزوش فني وحرفه اي کشور در راستاي ديپلماسي مهارت ارائه آموزش هاي مهارتي فني وحرفه اي در يک بستر سياسي است.
دکتر پرند بيان داشت: در راستاي ديپلماسي مهارت ، ارائه آموزش هاي مهارتي فني و حرفه اي براي كشورهاي مختلف به منظور دستيابي به انواع ديپلماسي فرهنگي، اجتماعي ، اقتصادي و انرژي را دنبال مي كنيم.
معاون وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي  با بيان اينکه ديپلماسي مهارت مي تواند به عنوان ابزار قدرت نرم براي کشورمان باشد، افزود: ديپلماسي مهارت به ديپلماسي اقتصادي کمک مي کند و براي تحقق ديپلماسي مهارت اولين برنامه، تربيت مربيان کشورهاي مختلف است.
دکتر کورش پرند بيان داشت: کشورهاي مختلف را در حوزه آموزش هاي مهارتي فني وحرفه اي به سه گروه تقسيم کرديم که گروه اول: کشورهاي هستند که از نظر آموزش فني وحرفه اي در سطح بالاتري از کشور ايران قرار دارند که در خصوص  انتقال تکنولوژي و فناوري از اين کشور ها و آموزش مربيان مي توانيم با آن کشورها همکاري نماييم.
وي افزود: گروه دوم: کشورهاي هستند که از نظر آموزش فني وحرفه اي همسطح با کشورمان است مي توانيم در حوزه آموزش هاي مهارتي فني و حرفه اي با آن کشور ها همکاري نماييم و گروه سوم : کشورهاي هستند که فقط گيرنده خدمات از کشور هاي مختلف هستند که مي توانيم به آنها آموزش هاي مهارتي فني وحرفه اي ارائه نماييم.
دکتر کورش پرند در ادامه از تشکيل کنسرسيومي بين ايران، کوييکاي کره جنوبي و افغانستان و بين ايران، جايکاي ژاپن و افغانستان براي تربيت مربي و آموزش نيروي انساني در افغانستان در راستاي ديپلماسي مهارت خبر داد.
معاون وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي بيان داشت: سازمان آموزش فني وحرفه اي کشور مجوز تأسيس آموزشگاه آزاد فني وحرفه اي به آموزشگاههاي آزاد فني وحرفه اي در خارج از کشور  از جمله در کشور هاي عراق، اقليم کردستان، عراق، کويت، کانادا، مالزي، آلمان و ... داده است.
رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي کشور در ادامه از افتتاح مراکز آموزش فني وحرفه اي در کشور هاي تانزانيا و زنگبار در آينده نزديک خبر داد.
وي افزود: آموزش پناهندگان و  اتباع خارجي  با تأکيد بر پناهندگان کشور افغانستان  از ديگر فعاليت هاي سازمان آموزش فني وحرفه اي کشور جمهوري اسلامي ايران در راستاي ديپلماسي مهارت است.
وي با اشاره به اينکه يکي از استراتژي هاي سازمان آموزش فني وحرفه اي کشور اعزام نيروي کار به خارج از کشور است، بيان داشت: به عنوان مثال اگر کشور به اين نتيجه برسد که در حوزه فناوري اطلاعات نيروي کار به خارج از کشور اعزام نمايد اين کار را از طريق کار از راه دور به راحتي مي تواند انجام دهد.
رييس سازمان آموزش فني وحرفه اي کشور با بيان اينکه شرط لازم براي اعزام نيروي کار به خارج از کشور اين است که افراد توانمند باشند، افزود: در اين راستا  يکي از استراتژي هاي اين سازمان برگزاري آزمون هاي بين المللي است.
وي با تأکيد بر سرمايه گذاري در حوزه آموزش هاي فني وحرفه اي بيان داشت: به عنوان مثال کشور روسيه يکي از راهکارهاي توسعه کشور خود را سرمايه گذاري در حوزه آموزش هاي فني وحرفه اي قرارداده است و  ميزباني برگزاري مسابقات جهاني مهارت در سال 2019 را بر عهده گرفته است.
دکتر کورش پرند در ادامه بر آموزش نيروي متخصص در حوزه آموزش هاي مهارتي و فني وحرفه اي تأکيد کرد و بيان داشت: مي توانيم در اين حوزه از پتانسيل هاي خارج از کشور نيز استفاده نماييم.

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها