به گزارش روابط عمومي:

توسعه دانش همراه مهارت با وجود خيرين مهارتي

کد خبر: 105318 تاریخ انتشار: 1401/01/15 08:24:21
نمایش: 297
اخبار
به گزارش روابط عمومي اداره کل آموزش فني و حرفه اي چهار محال و بختياري؛ عليرضا کريمزاده، مدير کل آموزش فني و حرفه اي استان همراه جمعي از همکاران  با نماينده ولي‌فقيه در محل دفتر امام جمعه شهرکرد ديدار و گفتگو نمود.
مدير کل آموزش فني و حرفه اي استان ضمن تبريک سال جديد اظهار داشت: گذشت زمان ثابت کرد که تنها آموزش هاي آکادميک نمي تواند در رشد و پيشرفت يک جامعه موثر باشد و لزوم توجه به مهارت بيش از پيش محسوس مي باشد.
وي با اشاره به سخن مقام معظم رهبري مبني بر نياز به پنجه هاي کارآمد علاوه بر نياز به علم، گفت: توسعه آموزش هاي مهارت و تربيت نيروي ماهر مي تواند منتج به کارآفريني، افزايش توليد و اقتصاد پايدار گردد.
کريمزاده ادامه داد: با توجه به تاکيد سازمان آموزش فني و حرفه اي کشور در سال جاري به جلب مشارکت خيرين مهارتي، با هدف ترويج و توسعه فرهنگ مهارت‌ آموزي و ايجاد اشتغال تلاش بر اين است تا با فرهنگ سازي همان طور که خيرين در زمينه مدرسه سازي حضور فعال دارند، نياز به وجود خيرين مهارتي نيز احساس شود.
وي در ادامه عنوان نمود: اميد است با همراهي و همکاري دستگاه هاي مختلف اجرايي با فني و حرفه اي جهت توسعه آموزش هاي بر پايه مهارت بتوان گام موثري در راستاي افزايش اشتغال زايي و کاهش سطح بيکاري جامعه برداشت.
نماينده ولي‌فقيه در استان و امام جمعه شهرکرد بعد از گراميداشت فرا رسيدن ماه مبارک رمضان، ماه بندگي، معنويت و تزکيه خاطرنشان کرد: آموزش هاي فني و حرفه اي همراه با فن آوري، خلاقيت، نوآوري و کارآفريني مي تواند نقش موثري در کاهش سطح بيکاري داشته باشد.
حجت‌الاسلام محمدعلي نکونام بيان نمود: نهادينه کردن فرهنگ مهارت و مهارت آموزي بايد قسمتي از نيازهاي اوليه و ضروري بين افراد جامعه باشد.
وي با توجه به نامگذاري سال ۱۴۰۱ به «توليد؛ دانش‌بنيان، اشتغال‌آفرين» توسط رهبر معظم انقلاب اسلامي افزود: توليد همراه با دانش، مهارت و نوآوري؛ نقش فني و حرفه اي را جهت تحقق اين شعار و رشد و تعالي کشور پررنگ تر مي کند.
نماينده ولي‌فقيه در استان و امام جمعه شهرکرد ادامه داد: دستگاه هاي اجرايي بايد مُبلغ و همراه آموزش هاي مهارتي فني و حرفه اي باشند و در مجموعه کاري خود همه افراد داراي مهارت هاي کارآمد باشند.

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها