معاون وزير و رييس سازمان آموزش فني وحرفه اي کشور:كاهش ارتكاب به جرم با اجراي آموزش هاي فني و حرفه اي در زندان ها

کد خبر: 1103 تاریخ انتشار: 1394/09/03 10:39:44
نمایش: 1060
اخبار
معاون وزير و رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي کشور بر نقش کليدي آموزش هاي فني وحرفه اي در كاهش بازگشت مجدد زندانيان به جرم تأکيد کرد.
 به گزارش پيک مهارت آنلاين، به نقل از روابط عمومي سازمان آموزش فني وحرفه اي کشور، دکتر کورش پرند، معاون وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي و رييس اين سازمان با اعلام اين خبر بيان داشت: در تحقيقات صورت گرفته توسط سازمان زندان ها و اقدامات تأميني و تربيتي كشور درخصوص درصد بازگشت زندانيان به زندان ها بيان داشت: نرخ بازگشت زندانيان به زندان پس  از آزادي 19 درصد است كه اين ميزان براي زندانياني كه از آموزش هاي فني فني و حرفه اي برخوردار شده اند به 3 درصد كاهش مي يابد.
وي افزود:  با اجراي تمهيداتي نظير روان درماني٬ آموزش هاي فني و حرفه اي در زمان گذراندن دوران محكوميت٬ اعطاي وام براي اشتغال و ساير حمايت هاي پس از آزادي كاهش ارتكاب مجدد جرم در زندانيان پديد آمده است كه آموزش هاي فني و  حرفه اي در دستيابي به اين موفقيت نقش کليدي داشته است .
رييس سازمان آموزش فني وحرفه اي کشور بيان داشت: تحقيقات ديگر در اين زمينه نشانگركاهش آسيب زدن زندانيان به خود (خودزني) و كاهش درگيري بين زندانيان را در بين افرادي كه از آموزش هاي فني و حرفه اي در محل ندامتگاه ها بهره مند بوده اند، مي باشد.
دکتر کورش پرند با اشاره به امضاي تفاهم نامه همکاري بين سازمان آموزش فني وحرفه اي کشور و سازمان زندان ها و اقدامات تأميني و تربيتي كشور بيان داشت: آموزش مددجويان به منظور  توانمندسازي آن ها براي اشتغال مفيد و مولد پس از آزادي براي تأمين معاش و بازدارندگي از ارتکاب مجدد جرم و بازگشت به محيط زندان و همچنين تأثير مثبت روحي، رواني و تربيتي در زندانيان در دوران محکوميت به حبس، دو سازمان را بر آن داشت تا اقدام به امضاي تفاهم نامه همكاري آموزشي نمايند .
معاون وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي بيان داشت: بر اساس اين تفاهم نامه ميزان تعهدات آموزشي به صورت ساليانه بر اساس توافق و نيازسنجي ادارات كل استاني دو طرف در سه ماهه چهارم هر سال براي سال آتي تعيين و بر اساس آن برنامه ريزي مي شود .
وي افزود: تأمين فضا و تجهيزات آموزشي با ارائه نظرات كارشناسي ادارات كل آموزش فني و حرفه اي به عهده ادارات كل زندان ها و تأمين مربي و مواد مصرفي آموزشي به عهده ادارات كل آموزش فني و حرفه اي استان ها خواهد بود. همچنين در پايان دوره آموزشي از شركت كنندگان آزمون تئوري و عملي به عمل آمده و براي قبول شدگان گواهينامه مهارت صادر خواهد شد.
رييس سازمان آموزش فني وحرفه اي کشور با اشاره به پيشينه فعاليت هاي اين سازمان در آموزش به زندانيان در محل ندامتگاه ها بيان داشت: ارائه آموزش هاي فني و حرفه اي به زندانيان کشور از سال 1371 آغاز و تاکنون اين آموزش ها با همکاري متقابل سازمان آموزش فني و حرفه اي کشور و سازمان زندان ها و اقدامات تأميني و تربيتي کشور ادامه داشته و با رشد ساليانه تعهدات و عملکرد آموزشي در اين بخش همراه بوده  است .
وي افزود: آموزش در زندان ها با توجه به نقش سازنده اي که در روحيه و خودباوري و تأمين معاش آينده مددجويان ايفا خواهد نمود مورد توجه هر دو سازمان  مي باشد.  
دکتر کورش پرند با اشاره به اينکه سازمان آموزش فني وحرفه اي کشور  47 هزار و 685 نفر – دوره آموزش را در سال 1393 در زندان ها آموزش داده است، بيان داشت: اين سازمان در 6 ماهه اول سال 1394، 32 هزار و 705 نفر – دوره آموزش را ارائه کرده كه از اين تعداد 29 هزار و 415 نفر مرد و 3 هزار و 290 نفر زن بوده اند.
معاون وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي بيان داشت: آموزش هاي فني و حرفه اي در سال هاي اخير در بيش از 200 زندان سطح كشور ارائه شده است که در زندان هاي مذكور بيش از 300 حرفه آموزشي آموزش داده 
شده اند.
وي افزود: بيشترين فراواني آموزش هاي فني و حرفه اي ارائه شده در زندان ها در 5 حرفه آموزشي برقكار ساختمان درجه 2 ٬ جوشكاري با فرآيند قوس الكتريكي درجه 2 ٬ تعميركار اتومبيل هاي سواري بنزيني درجه 2 ٬ معرق كار درجه 2 و لوله كش و نصاب وسايل بهداشتي درجه 2  مي باشد.
بنا بر اين گزارش، رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي کشور در خاتمه بيان داشت: توسعه آموزش هاي مفيد حوزه کاردانش در زندان ها به منظور جبران مضرات ترک تحصيل و جامعه پذير شدن اين افراد پس از آزادي از زندان، رسيدگي به فضاهاي آموزشي تخصيص يافته براي آموزش زندانيان براساس استانداردهاي مختلف فضاهاي آموزشي، توسعه آموزش حرفه هاي مربوط به بحث مشاغل خانگي در آموزش هاي فني و حرفه اي و تجهيز زندان ها برمبناي اين رشته ها، انجام نيازسنجي هاي منطقه اي به منظور تعيين تقاضاي بازار و كالاهاي پرفروش كه قابليت توليد در زندان ها را دارند و استفاده از آموزش هاي بازارمحور در زندان به منظور کمک به افزايش درآمد زندانيان از راهکارهاي پيشنهادي در خصوص توسعه آموزش هاي فني و حرفه اي در زندان ها مي باشد.

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها