دومين نشست رئيس و کارشناسان مرکزآموزش فني و حرفه اي شهرکرد با دهياران با هدف نيازسنجي آموزشي

کد خبر: 1141 تاریخ انتشار: 1394/10/06
نمایش: 1183
اخبار
به گزارش روابط عمومي مرکز آموزش فني و حرفه اي شهرکرد، دومين جلسه نشست رئيس و کارشناسان مرکز آموزش فني و حرفه اي شهرکرد با دهياران و اهالي روستاي مهديه و روستاهاي حومه اين شهرستان به منظور نيازسنجي در اين منطقه برگزار گرديد.
رئيس مرکز آموزش فني و حرفه اي شهرکرد گفت: به منظور کاهش مهاجرت روستائيان به شهرها مهمترين دغدغه مسولين بالا بردن سطح رفاه اجتماعي در روستاها از طريق اشتغال زايي مولد در اين مناطق است.
بهزاد وهابي سکونت گاه‌‌هاي غير رسمي و حاشيه‌هاي شهرها را نقاط بالقوه داراي مشکلات عديده در استان برشمرد و عنوان کرد: اجراي طرح توانمند سازي روستائيان، در صورتي که مطابق نيازهاي مردم منطقه باشد مي تواند از مهاجرت روستائيان به شهرهاي کوچک و بزرگ که باعث حاشيه نشيني شهرها مي‌شود جلوگيري مي‌کند.
 وي اذعان داشت: از مهمترين مسائلي که مي‌تواند در حوزه رفاه اجتماعي براي روستاها موثر باشد توانمندسازي و ارئه آموزش‌هاي مهارتي است.
وي اعلام کرد: در طرح توانمندسازي روستائيان، به جاي اينکه افراد در مراکز فني و حرفه‌اي حضور پيدا کنند و آموزش ببينند، ما با تجهيزات در روستاها حضور پيدا مي‌کنيم و آنان را آموزش مي‌دهيم.
وهابي بيان کرد: امروزه توسعه آموزش روستايي يكي از شاخصهاي موفقيت كشورها محسوب ميگردد كه لازمه آن آموزش مناسب
نيروي انساني ماهر و كارآمد است. در اين ميان نقش سازمان آموزش فني و حرفه اي به عنوان ارائه دهنده خدمات آموزشي در حرفه هاي مختلف، غير قابل انكار است، اما پيش از آموزش حرفه هاي مختلف، تعيين نياز جامعه ضروري مي باشد.
وي گفت در همين راستا مجموعه جلسات متعدد نياز سنجي در اين منطقه حاشيه اي شهرستان شهرکرد در حال برگزاري مي باشد.
وي افزود بنابر نظرسنجي و اعلام نياز اهالي روستا دوره هاي آموزشي مهارتي در رشته هاي پرورش قارچ، خياطي، کيف دوزي و تهيه گل هاي کريستالي جهت اجرا پيشنهاد گرديده است.

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها