احياي هنر رنگرزي با افتتاح مرکز جوارکارگاهي رنگرزي با همکاري پدر رنگ ايران

کد خبر: 135380 تاریخ انتشار: 1401/06/14
نمایش: 659
اخبار
حفظ، احيا، پاسداشت و ترويج هنر‌ها و صنايع دستي بومي و سنتي و آثار ارزشمند و ماندگار تاريخي و فرهنگي و انتقال آن به نسل‌هاي بعد، از ضروريات جامعه و قوميت‌هاي مختلف در همه دوران‎ ها مي باشد. در استان چهارمحال و بختياري شهرت جهاني قالي چالش‌تر و ديگر بافته‌هاي داري و نساجي، مرهون رنگرزي هنر‌مندان اين منطقه مي‌باشد.
اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان به منظور حفظ و احياي هنر رنگرزي و توسعه آن اقدام به افتتاح مرکز جوارکارگاهي رنگرزي در کارگاه سيدعلي عسگري ارجنکي واقع در چالشتر نمود. ايشان  به عنوان رنگرز برتر چهارمحال و بختياري و معروف به پدر رنگ ايران مي باشند.
عسگري با بيان اينکه طي اين سال‌ها با ورود به حرفه رنگرزي، ۴۰۰ نوع رنگ گياهي و ثابت با کد و شناسنامه به ثبت رسانده‌ام، ادامه داد: اکثر رنگ‌هاي توليد شده من با استقبال خوبي مواجه شده اند و تاکنون هيچ استادي در کشور نتوانسته اين تعداد رنگ را به ثبت برساند. ايشان خاطرنشان کرد: بسياري از شغل‌ها وابسته به اين صنعت هستند که بايد حمايت لازم از اين صنعت مهم و کاربردي در استان صورت گيرد.
عليرضا کريمزاده نيز در اين جلسه گفت چهارمحال و بختياري به يکي از قطب هاي توليد رنگ‌هاي طبيعي فرش ايران تبديل شده است و بايد جهت احياي رشته هاي زيست بوم و آموزش مهارتي و ارتقاي آن ها تلاش نمود مطالبي ارائه دادند. وي افزود آموزش هاي جوارکارگاهي و بين کارگاهي و آموزش در محيط کار واقعي مي تواند کليدي براي کاهش نرخ بيکاري و توسعه اقتصادي کشور باشد. 

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها